معرفی چهره‌های ادب و هنر ایران در تماشاخانه رادی رشت

۴ مستند پرتره از چهره‌های ادب و هنر معاصر ایران در تماشاخانه استاد اکبر رادی رشت اکران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۴ مستند - پرتره از چهره‌های ادب و هنر معاصر ایران روز‌های ۵ و ۶ تیر ماه در تماشاخانه استاد اکبر رادی  رشت در سانس‌های ۱۸ و ۲۰ اکران می‌شوند.

وی افزود: مستند نخست «سلطان بی‌تاج و تخت» به کارگردانی مسعود جعفری، درباره‌ی علی دهباشی روزنامه‌نگار، نویسنده و سردبیر مجله تاثیرگزار و مهم کلک در دهه‌های شصت و هفتاد و سپس مجله‌ی بخارا است، دهباشی برگزارکننده شب‌های بخارا برای تجلیل از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده ایران و جهان است و همچنین در حوزه‌ سندپژوهی یکی از نوادر روزگار ماست.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مستند دوم «فرخی یزدی» به کارگردانی هومن ظریف درباره محمد فرخی یزدی شاعر و روزنامه‌نگار آزادی‌خواه و دموکرات صدر مشروطیت است او سردبیر نشریات حزب کمونیست ایران از جمله روزنامه طوفان بود و همچنین نماینده مردم یزد در دوره هفتم مجلس شورای ملی نیز بوده است.

قاسم مصفا افزود: مستند سوم «سقاخانه به روایت پرویز تناولی» به کارگردانی امیرحسین بهبهانی درباره پرویز تناولی، مجسمه‌ساز، نقاش است از وی به عنوان یکی از پیش‌گامان مکتب سقاخانه یاد می‌شود، او از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان ایرانی است و مجموعه مجسمه‌های «هیچ»، «دست‌ها» و «قفل و قفس» در زمره معروف‌ترین آثار پرویز تناولی قرار دارند.

وی گفت: مستند چهارم «او مثل هیچکس نیست» به کارگردانی سیدهادی موسوی درباره علی‌اکبر صنعتی، نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی است، او تنها هنرمند ایرانی است که دو موزه به نامش ثبت شده‌است، موزه صنعتی (کرمان) و موزه صنعتی (تهران) یا همان موزه هلال‌احمر در میدان توپخانه تهران است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در پایان هر مستند گفتاری پیرامون شخصیت‌هایی که سوژه‌ مستند‌ها هستند، از سوی سیدفرزام حسینی، حامد بهروزکار، حافظ روحانی و حامد پورشعبان ارائه می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در گیشه تماشاخانه بلیت تهیه کنند یا جهت رزرو با شماره ۰۹۱۱۷۶۲۷۰۶۹ تماس گیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

آشنایی با چهره‌های ادب و هنر ایران در تماشاخانه رادی رشت

برچسب ها: وزارت ارشاد ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.