راه اندازی سامانه ثنا در سیستان و بلوچستان ۱۶ میلیارد تومان صرفه جویی داشت

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) در این استان از سال ۹۵ تاکنون ۱۶ میلیارد تومان صرفه جویی در اوراق چاپی به همراه داشته است.

راه اندازی سامانه ثنا در سیستان و بلوچستان ۱۶ میلیارد تومان صرفه جویی داشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید ساسان محمدی صادق مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: خدمات رسانی آسان، مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی از جمله ویژگی‌ها و مزایای این سامانه است.

وی ادامه داد: در فرایند ابلاغ الکترونیکی به حریم خصوصی مراجعان به دستگاه قضائی احترام گذاشته می‌شود چراکه در گذشته مأمور ابلاغ با لباس فرم برای ابلاغ اوراق به شخص مخاطب به نشانی ایشان در محل کار یا منزل مراجعه می‌کرد و در صورتی که فرد در منزل نبود اوراق را تحویل بستگان فرد داده و یا در محل الصاق می‌کرد که این کار از نظر حیثیتی مشکلاتی را به همراه داشت.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر در استان تا کنون در این سامانه نام نویسی کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: ۸۶ درصد ابلاغ‌های قضائی سیستان و بلوچستان از طریق سامانه خدمات الکترونیکی موسوم به 'ثنا' به دست مردم می‌رسد.

محمدی صادق کاهش جدی هزینه‌های دستگاه قضائی و مراجعان این دستگاه را از مزایای دیگر ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اهداف اساسی قوه قضائیه تحقق عدالت الکترونیکی در کشور است که به این منظور زیرساخت‌های لازم در این قوه فراهم شده و در حال توسعه است.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر قوه قضائیه با استفاده از این فناوری‌ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار