نهاوندیان:

سرمایه گذاری خارجی در چابهار مورد تاکید دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری خارجی در ایران بویژه چابهار مورد تاکید دولت است و تمام حمایت‌ها در تسهیل سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

سرمایه گذاری خارجی در چابهار مورد تاکید دولت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در نشست سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت‌های فعال در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ایجاد مشکلات در پیش روی تولید و سرمایه گذاری را از هیچ کسی نمی‌پذیریم و با کسانی که موانع بر سر سرمایه گذار ایجاد کنند برخورد می‌شود.

وی گفت: تمام مقرراتی که بر سر راه سرمایه گذار مانع ایجاد می‌کند باید اصلاح شود تا سرمایه گذاران به راحتی و در کمترین زمان ممکن فعالیت‌های اقتصادی خودشان را انجام دهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: گام‌های لازم در حوزه تجارت و سرمایه گذاری باید برداشته شود و هر کالای صادراتی و وارداتی به کشور‌های مختلف به شکل تهاتری و مبادلات مالی و بانکی مورد حمایت دولت است.

وی تاکید کرد: عزم ایران برای مقابله با تحریم و ایجاد فرصت برای تعامل بهتر، تسهیل صادرات و واردات است.

نهاوندیان با بیان اینکه از فرصت لازم برای توسعه روابط با کشور‌های همجوار استفاده می‌کنیم گفت: فرصت سرمایه گذاری مشترک در مرز‌ها در خصوص معادن وجود دارد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: کسانی که در روند سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه و موانع درست کنند سریعاً عزل می‌شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: سه هزار شرکت در این منطقه آزاد ثبت شده که ۳۳۰ شرکت آن خارجی که از این تعداد ۱۴۰ شرکت از کشور افغانستان هستند.

عبدالرحیم کردی افزود: بخشی از مشکلات تجار و سرمایه گذاران خارجی مسائل داخلی، گمرکی و بروکراسی اداری است که باید تسهیل شود.

وی بیان کرد: برخی واحد‌های تولیدی بخاطر مسائل ارزی و عدم تخصیص ارز تعطیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر حل مشکلات پیش روی تولید تاکید کرد و افزود: امیدواریم حضور مسئولان کشوری بتواند مایه خیر و در رفع مشکلات تأثیرگذار باشد.

تجار و سرمایه گذاران خارجی نیز مهمترین مشکلات را خروج، مراجعت و سختگیری‌های نیروی انتطامی برای تردد به شهر و منطقه آزاد، عدم صدور گواهینامه، وضع مالیات سنگین برای تجار، نبود زیرساخت حمل و نقل، جاده و کامیون برای صادرات کالا به افعانستان عنوان کردند.

انتهای پیام/ع

معاون اقتصادی رئیس جمهوری  در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار