توجه به تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران بسرلوحه‌ کار‌مدارس شاهد باشد

رییس اداره‌ امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس شاهد پیشگام استانداردسازی هستند.

توجه به تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران بسرلوحه‌ کار‌مدارس شاهد باشدبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،منوچهر خانی، رییس اداره‌ امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس شاهد پیشگام استانداردسازی هستند و باید دانش‌آموز در مدرسه احساس رضایت کند و رشد و پیشرفت در ابعاد مختلف برای همه‌ی دانش‌آموزان محقق گردد.

وی ضمن اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون فرزندان شهدا و ایثارگران، گفت: تقویت و توجه به مسائل گوناگون تحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران باید سرلوحه‌ی کار‌های مدارس شاهد باشد؛ زیرا وجود چنین مدارسی یکی از موارد حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

خانی تاکید کرد: کیفیت‌بخشی مدارس شاهد باعث استمرار جایگاه مستحکم این مدارس می‌شود و معلمان توانمند و متعهد می‌توانند زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان شوند و چیدمان دبیران در این مسیر بسیار مهم است.

رییس اداره‌ی امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در بحث تحصیلی مدارس شاهد باید تربیت نیرو‌های ارزشی و انقلابی طبق اصول و ضوابط نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد می‌تواند در قالب برنامه‌های آموزشی و تربیتی صورت پذیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: سند تحول بنیادین اساس تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش است که طرح تعالی و مدرسه محوری می‌تواند راهگشای خوبی در این زمینه باشد و شناسنامه مدارس شاهد، به عنوان نقشه‌ی راه مدیران، تکمیل‌کننده‌ی فرآیند یاددهی - یادگیری است.

سپس نورالله حیدری، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدیریت مدارس شاهد بسیار حساس است و مدیران نقش تعیین کننده‌ی در جریان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر عهده دارند.

وی با اشاره به طرح مدرسه محوری بیان کرد: مدیران مدارس، پایه و اساس این طرح هستند که با برنامه‌ریزی درست می‌توانند زمینه‌ساز تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت باشند.

حیدری ادامه داد بحث شهریه‌ها در مدارس شاهد و هزینه‌ی سرویس دانش‌آموزان باید به شکل ویژه پیگیری شود و نظارت دقیق بر روند انجام این موارد بسیار ضروری است.

گفتنی است از ۹۸/۴/۵ تا ۹۸/۴/۲۱ پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه دوم در سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir انجام می‌شود.

انتهای  پیام/ز

 

سند تحول بنیادین اساس تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.