فرماندار هرسین ؛

بانک‌ها در پرداخت خسارات مضیغه‌ها و تنگنا‌های مردم را در نظر بگیرند

فرماندار هرسین گفت : بانک‌ها در پرداخت خسارات مضیغه‌ها و تنگنا‌های مردم را در نظر بگیرند .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،به منظور پرداخت تسهیلات به خسارت دیده گان ناشی از سیل جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان هرسین برگزار شد.

این جلسه به ریاست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، بخشداران مرکزی و بیستون، مدیران ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه میزان خسارات وارده به واحد‌های مسکونی این شهرستان را ۴۳۰ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: تسهیلات در سه بخش احداثی، تعمیری و معیشتی به مالکان واحد‌های مسکونی پرداخت خواهد شد.

به گفته شاه آبادی از مجموع ۴۳۰ واحد خسارت دیده ۲۶۸ واحد احداثی، ۱۵۰ واحد تعمیری و ۲۰ واحد شامل تسهیلات معیشتی می‌باشند.

شاه آبادی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها بابت احداث مسکن روستایی و شهری به ترتیب ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات جهت تعمیرات مسکن شهری و روستایی از دیگر موضوعات مورد اشاره فرماندار هرسین بود و تصریح کرد: در این راستا به مسکن‌های شهری ۱۶ و روستایی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

فرماندار هرسین بیان داشت: ۳۰ درصد از برآورد خسارت‌ها در مرحله اول تامین اعتبار شده است.

فرماندار هرسین همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شرح وظایف بانک‌های عامل در راستای پرداخت تسهیلات مذکور پرداخت و افزود.

در بحث احداث مسکن‌های روستایی طبق قوانین ۴ بانک تجارت، مسکن، ملی و صادرات مکلف به پرداخت تسهیلات می‌باشند و در همین راستا ۹۸ فقره پرونده تشکیل شده است.

تشکیل ۹ فقره پرونده احداث مسکن شهری و معرفی به بانک ملی، تشکیل ۵۰ فقره پرونده به منظور پرداخت تسهیلات تعمیری شهری و روستایی و تشکیل ۱۰ فقره پرونده تسهیلات معیشتی از دیگر موضوعات این جلسه بود.

فرماندار هرسین در پایان سخنانش از بانک‌های عامل خواست با قید فوریت و با توجه به تنگنا‌ها و مضیغه‌های مردم در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات مردم اقدام نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

پرداخت تسهیلات به خسارت دیده گان ناشی از سیل

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار