توسعه استان باعث ایجاد نشاط در خانواده‌ها می‌شود

استاندار اردبیل گفت: توسعه استان موجب ایجاد نشاط در زنان و مردان می‌شود و با تامین زیرساخت‌ها آسایش همه فراهم می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته استان گفت: در انتصاب مدیران داشتن تجربه، توانایی و تخصص شرط اساسی بوده و بر اساس این معیار‌ها مدیران انتخاب می‌شوند.

وی افزود: برخی از مدیریت‌ها بنا به اقتضای شرایط از حیطه توان زنان خارج بوده و به این دلیل به مردان سپرده می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: برخی موقعیت‌های شغلی نیز با توجه به روحیات و استعداد‌های خاص بانوان به این قشر سپرده می‌شود.

بهنام جو به تلاش برای رفع مشکلات در اجرای پروژه‌های مهم استان از جمله راه آهن اشاره و تکمیل این پروژه را گامی مهم در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در بین زنان و مردان عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال بیان کرد: همچنین با شناسایی کارآفرینانی که در واحد‌های تولیدی خود از بانوان استفاده کنند، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک همسری، از انجام تحقیقات علمی توسط اساتید دانشگاهی استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس این تحقیقات اقدامات عملیاتی در استان شروع شده و تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های لازم از میزان این آسیب‌ها کاسته شود.

استاندار اردبیل توجه به بخش گردشگری و برنامه ریزی برای احداث پارک بانوان در شهر‌های استان را از جمله اقدامات مهم برشمرد و گفت: محل پارک جدید بانوان اردبیل با فضا و امنیت بیشتر انتخاب شده و مراحل عملیاتی با همکاری شهرداری شروع خواهد شد.

بهنام جو افزایش پیست‌های اسکی در استان در راستای توسعه گردشگری را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد وافزود: پیست اسکی مختص همه مردم اعم از زنان و مردان می‌باشد و می‌تواند در توسعه نشاط اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه از اجرای بیش از ۶۰ برنامه در استان در راستای نشاط اجتماعی خبر داد و افزود: در راستای ایجاد اشتغال برای بانوان نیز اقداماتی در حوزه دفتر بانوان انجام گرفته و در سه ماهه نخست امسال برای ۲۵ نفر اشتغالزایی شده است.

فریبا محمدلو افزود: در حال حاضر ۵۴ واحد تولیدی در استان توسط بانوان اداره می‌شود و تلاش می‌کنیم با مشارکت زنان این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۶۵ سمن مردم نهاد ویژه زنان و ۲۰۰ واحد تعاونی زنان در استان فعال است.

در این جلسه تعدادی از بانوان استان مشکلات حوزه بانوان را ارائه کرده و خواستار حمایت استاندار و مسوولان استانی برای حل آن شدند.

انتهای پیام/ح

۵۴ واحد تولیدی در استان توسط بانوان اداره می‌شود

برچسب ها: بانوان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار