فرار مالیاتی باعث اختلال در چرخه اقتصادی و تولید است

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان بابیان اینکه فرار مالیاتی منابع دولت را کاهش می‌دهد گفت: فرار مالیاتی باعث اختلال در چرخه اقتصادی و تولید است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  الوندی، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: برخی افراد به دنبال سودجویی و منافع شخصی خود هستند و با به کار بستن ترفندها و شگردهایی ازجمله استفاده از کارت بازرگانی دیگران، صدور فاکتورهای صوری، قاچاق کالا، عدم اعلام سود واقعی، فعالیتهای پنهان اقتصادی و راهکارهای بیشمار دیگر سعی در دور زدن قانون و کتمان اطلاعات شغلی خود داشته و از پرداخت مالیات فرارمی نمایند.

وی افزود: افرادی با نپرداختن مالیات و عوارض، چرخه اقتصاد را مختل کرده و موجب از بین رفتن فضای سالم رقابت می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به راهکارهای قانونی مقابله با فرار مالیاتی گفت: در قانون مالیاتهای مستقیم بحث جرم انگاری مالیاتی مطرح شده و کتمان اطلاعات شغلی، میزان درآمد و نیز به کار بستن راههایی به منظور فرار مالیاتی، از مصادیق جرم مالیاتی محسوب شدهاند.

الوندی افزود: فراریان مالیاتی، اخلال گران اقتصادی هستند، زیرا پرداخت مالیات وظیفه و حق همه مردم جامعه است لذا کسانی که از امکانات کشور برای تحصیل درآمد استفاده می کنند، ولی بخشی از آن را بهعنوان مالیات برای توسعه امکانات نمیدهند مستحق مجازات بوده و از جانب مردم نیز مطرود هستند.

انتهای پیام / م

فراریان مالیاتی، اخلال گران اقتصادی هستند

 

برچسب ها: مالیات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.