محمودزاده: سایپا از دشتی شکایت کرده است

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: باشگاه سایپا از علی دشتی شکایت کرده و فسخ قرارداد یک طرفه این بازیکن در کمیته تعیین وضعیت بررسی می‌شود.

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث شکایت باشگاه سایپا از علی دشتی، بازیکن فصل پیش این تیم که به استقلال تهران پیوست، بیان کرد: باشگاه سایپا به دلیل اینکه مدعی است یک فصل دیگر با علی دشتی قرارداد دارد، از این بازیکن به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرده که رونوشتی از این شکایت هم در اختیار ما قرار گرفته است. البته دشتی هم برگه فسخ یک طرفه قرارداد خود را به کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ارائه کرده است.

او ادامه داد: زمانیکه فصل به اتمام می‌رسد هر بازیکنی می‌تواند با مسئولیت خودش در ۲ صورت اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد کند تا اگر در ادامه باشگاهی از او در کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد و این بازیکن هم محکوم شد، منجر به محرومیت بازیکن شود. در صورت اول بازیکن طبق ماده ۱۵ آئین نامه نقل و انتقالات می‌تواند به دلیل عمل نکردن باشگاه به تعهدات مالی اش اقدام به فسخ قرارداد کند که به این حالت، فسخ یک طرفه با دلیل موجه می‌گویند، اما اینکه بازیکن چه میزان از دستمزد خود را دریافت کرده به کمیته نقل و انتقالات ارتباطی ندارد و این موضوع باید در کمیته تعیین وضعیت مطرح شود. علی دشتی با استناد به این ماده قرارداد خود را با سایپا به صورت یک طرفه فسخ کرد.

محمودزاده تصریح کرد: حالت دوم طبق ماده ۱۶ آئین نامه نقل و انتقالات است که بازیکن با دلیل موجه ورزشی و از آنجاییکه در کمتر از ۱۰ درصد بازی‌های فصل تیمش به میدان رفته اقدام به فسخ قرارداد می‌کند. در این حالت بازیکنی که در کمتر از ۱۰ درصد بازی‌های تیمش بازی کرده باید ۱۵ روز پس از برگزاری آخرین بازی آن تیم در طول فصل برای فسخ قرارداد اقدام کند. مانند کاری که محمد مسلمی پور، برای فسخ قرارداد خود با سپاهان انجام داد.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ادامه داد: باشگاه‌هایی که بازیکن آن‌ها اقدام به فسخ قرارداد می‌کند، می‌توانند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کنند. البته این موضوع سبب نمی‌شود ما برای بازیکن کار بازی صادر نکنیم. سازمان لیگ برای بازیکنی که فسخ قرارداد کرده، کارت صادر می‌کند، اما در صورت محکومیت این بازیکن احتمال دارد او چهار تا شش ماه از حضور در بازی‌ها محکوم شود.


بیشتر بخوانید: دشتی: می‌خواهم ۱۰ گل برای استقلال بزنم/ تفاوتی ندارد در کدام پست بازی کنم


انتهای پیام/

اظهارات محمودزاده درباره شکایت سایپا از علی دشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار