قدیمی‌ترین کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق سفر بیست و هفتم خود را آغاز کرد

مدیر کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق گفت: قریب به ۱۴۰ نفر در این کاروان یکماه مشق دلدادگی می‌کنند و پس از گذر از ۸۰ شهر و روستا وارد صحن و سرای امام مهربانی‌ها می‌شوند.

قدیمی‌ترین کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق سفر بیست و هفتم خود را آغاز کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، قدم‌های عاشقی برای وصال با یار آغاز می‌شود، مسیر عشق را فقط عاشقان توان پیمودن دارند، آغاز راهشان متفاوت، اما میعادگاهشان مشترک است.

عاشقان با کوله باری از اشتیاق راهی شده‌اند تا با پای پیاده به مشهد الرضا برسند، آن‌هایی که خستگی مسیری ۱۱۱۸ کیلومتری بر رویشان اثری ندارد و تنها عشق رسیدن به معشوق در سر دارند.

این راه طولانی را باید با پای دل بروی، در این مسیر دلداده که باشی دیگر درد برایت مفهومی ندارد تنها نگاهت گنبد طلایی را می‌طلبد.

سوی نگاهت به افق است تا به مقصد برسی این بی تابی و بی قراری را تنها طواف ضریحش آرام می‌کند.

حالا پس از طی چند کیلومتری کوتاه از بیت الرضا تا پایگاه بسیج لحظه وداع فرا می‌رسد، لحظه‌ای که زائران باید با بدرقه پرشور مردم، بافق را به مقصد مشهد الرضا ترک کنند.

لحظه‌های دلتنگی برای وصال یار آغاز می‌شود و تنها چیزی که زائران را آرام می‌کند امید به لحظه دیدار یار است.

حجت الاسلام طباطبایی مدیر کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق در این رابطه گفت: قدیمی‌ترین کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق، سفر بیست و هفتم خود را با ۱۴۰ زائر دلداده آغاز کرد.

وی افزود: این کاروان در ایام زیارتی امام رضا علیه سلام پس از گذر از ۸۰ شهر و روستا وارد صحن و سرای امام مهربانی‌ها می‌شود.

مدیر کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق ادامه داد: دعای عهد، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرتی، اذکار روزانه، نشست‌های اعتقادی، از جمله برنامه‌های این کاروان در طول مسیر است.

گفتنی است؛ نخستین سفر کاروان زیارتی پیاده بافق در شهریور ماه ۱۳۷۲ متشکل از ۳۶ نفر از عاشقان و شیفتگان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای اولین بار در کشور رقم خورد.

انتهای پیام/ص

آغاز قدیمی‌ترین کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق سفر بیست و هفتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار