عبور دمای هوای کردستان از مرز 40 درجه

دمای هوای چندنقطه کردستان به بیش از ۴۰درجه سانتیگراد رسیدکه سلین با ۴۲درجه پیشتاز بود.

بهرام چاره خواه با اشاره به اینکه  موج گرما که از روز شنبه وارد استان شده ،تا آخر هفته دراستان ماندگار است، در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در ۲۴ساعت گذشته سلین با ۴۲،سروآباد با ۴۰، سنندج با ۳۸، کامیاران با ۳۷ و سقز با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق استان بودند.

وی بااشاره به اینکه دراین مدت خنک‌ترین دما‌ها نیز در ایستگاه‌های سراب شهرک و قاملو با  ۹درجه به ثبت رسیده است افزود :  طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان تا اواخر هفته شاهدهوای پایدار و دراکثر ساعات آفتابی پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان  بیان کرد: برای امروز  و ۲روز پایانی هفته در بعدازظهر‌ها سرعت وزش باد زیاد و در ارتفاعات استان گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

چاره خواه در ادامه گفت: دمای هوا روز جمعه، ۲ درجه سانتیگراد پایین می‌آید و سرعت وزش باد و گرد و غبار در این روز بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: از  روز شنبه  هفته آینده سرعت وزش باد در استان همچنان ادامه دارد، امّا از پدیده گرد و خاک کاسته می‌شود.

چاره خواه با اشاره به دمای فعلی هوای شهر‌های استان گفت: سنندج ۲۶، سقز، قروه و بیجار ۲۵، بانه ۲۷، مریوان ۲۴، کامیارن ۲۸، منطقه اوباتو و ایستگاه زرینه ۲۳ و منطقه سارال و ایستگاه هزار کانیان ۲۵ درجه است.

گفتنی است؛ دید در مریوان به دلیل موج جدیدگرد و غبار اکنون به ۸ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/م

دمای هوای کردستان بالای ۴۰درجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.