گرما تا شنبه ادامه دارد

هواشناسی از پایداری جو و تداوم هوای گرم تا شنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده پایداری جو و تداوم هوای گرم تا شنبه است.

زهرا راستگو افزود: امروز و فردا در برخی ساعات با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و برخی نقاط جنوب غرب کشور و در پی آن وقوع پدیده گرد و خاک در این مناطق، نفوذ و پیشروی ذرات گرد و خاک بر روی شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دریا نیز امروز تا جمعه در اغلب ساعات شرایط به نسبت آرامی دارد و فقط در برخی ساعات عصر و شب به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد در نیمه شمالی خلیج فارس، ارتفاع موج دریا نیز در این مناطق به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و دیر با ۷۸ درصد رطوبت شرجی‌ترین شهر بوده است.

راستگو گفت: در این مدت به جز بوشهر و گناوه که به علت رطوبت ۷۵ و ۷۶ درصدی دمای ۳۷ درجه داشته‌اند، دمای دیگر نقاط استان بین ۴۲ تا ۴۷ درجه سانتیگراد زارش شده است.

وی یادآور شد: امروز باد در نواحی شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و بر روی دریا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌وزد که از امشب با جهت جنوب شرقی تا جنوب غربی و سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

این کارشناس هواشناسی افزود: در نواحی جنوبی استان هم جهت باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: ارتفاع موج دریا هم تا فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که ازبعد ازظهر تا اوایل امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی بوشهر

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.