جای خالی غذا‌های بومی محلی در منوی رستوران‌های اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جای خالی غذا‌های بومی محلی در منوی رستوران‌های استان به ویژه در شهر‌های گردشگرپذیر خالی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جای خالی غذاهای بومی محلی در منوی رستوران های استان به ویژه در شهرهای گردشگرپذیر خالی است.

وی افزود: متاسفانه اکثر رستوران ها و غذاخوری ها در سطح استان غذاهای بومی و محلی را در منوی غذایی خود جای نداده اند و این موضوع باید مورد توجه فعالان این بخش قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: غذاهای محلی می تواند در جذب بیشتر مسافر و گردشگر به استان موثر باشد و توجه به این نکته برای ما حایذ اهمیت است.

فرشی با اشاره به لزوم احیای مکتب مطبخ اردبیل، افزود: نقطه آغازین این حرکت با پیشنهاد معاونت گردشگری و توسط هتل لاله سرعین انجام گرفت که در آن برای میزبانی از میهمانان دو رویداد مهم بین المللی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو و مسابقات لیگ ملت های والیبال غذاهای بومی در منوی این هتل قرار گرفت.

وی گفت: غذاهایی مانند پیچاق قیمه که اخیرا به ثبت ملی رسید و سوتلی پلو با خرما، قیساوا، یارما آشی، و اوماج آشی از غذاهای بومی استان اردبیل است که جای خالی آنها در منوی غذای رستوران های اردبیل محسوس است.

انتهای پیام/ع

پیچاق قیمه اردبیل ثبت ملی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار