فعالیت یک شرکت هواپیماسازی سوئیس در عربستان و امارات ممنوع شد

سوئیس اعلام کرد فعالیت یک شرکت هواپیماسازی خود در عربستان و امارات به علت خدمت‌رسانی به نیرو‌های مسلح این دو کشور ممنوع کرده است.

سوئیس فعالیت شرکت هواپیماسازی این کشور در عربستان و امارات را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد فعالیت شرکت هواپیماسازی «پیلاتوس» را در عربستان و امارات ممنوع کرده؛ زیرا بر خلاف قانون داخلی سوئیس از نیروهای مسلح کشورهایی دفاع کرده  است که هم‌اکنون درگیر جنگ (یمن) هستند.

وزارت خارجه سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «شواهد کافی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد شرکت پیلاتوس از فعالیتهای نیروهای نظامی و مسلح خارجی حمایت کرده و این خلاف قوانین داخلی سوئیس است.

در این بیانیه آمده است: «ارائه خدمات شرکت هواپیماسازی پیلاتوس به نیروهای مسلح امارات و عربستان... در تضاد با اهداف سیاست خارجی دولت فدرال است، بنابراین دولت فدرال خواستار توقف ارائه این خدمات است».

وزارت خارجه سوئیس به شرکت پیلاتوس ۹۰ روز فرصت داده تا از عربستان و امارات خارج شود، با این حال بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، شرکت پیلاتوس می‌تواند خدمات خود را  به نیروهای مسلح در قطر و اردن ادامه دهد.

شایان ذکر است، عربستان و امارات به همراه چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده است. تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی داشته است. همچنین بر اثر این حملات، میلیون‌ها یمنی آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور ویران شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار