کمبود فضای اموزشی در برخی مناطق قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : فضای آموزشی در مناطق پونک، ملاصدرا، سرتک، ولایت و دانش نامناسب است و با تراکم دانش اموز مواجه ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گفت:  فضای آموزشی در مناطق پونک، ملاصدرا، سرتک، ولایت و دانش نامناسب است چراکه در گذشته مدیران استان برای مناطق متراکم برنامه‌ریزی نکرده‌اند و با این کمبودها، باید منتظر مدارس سه شیفته باشیم.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، در ناحیه دانش تنها یک مدرسه وجود دارد و ۲۱ کلاس در کانکس اداره می‌شود.

رحمانی بر تکمیل اردوگاه یانس‌آباد تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره و سلامت روان دانش‌آموزان، برخورد با سودجویی موسسات کنکور، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است.

استاندار هم در این نشست گفت:  فضا‌های آموزشی که در اختیار سازمان‌هاست باید پس گرفته و یا تفاهم‌نامه منعقد شود.

زاهدی از آموزش و پرورش خواست فضا‌های مازاد را براساس تفاهم‌نامه تا زمانی که نیازی به آن‌ها نیست واگذار کند تا ساختمان‌های آموزشی تخریب نشود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش همچنین خواستار اجرای برنامه‌ها طبق سند تحول شد و از مدیرکل آموزش‌وپرورش خواست خیران مدرسه‌ساز را با اولویت مناطق کم‌برخوردار و بر اساس پراکندگی فضا‌های آموزشی هدایت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: ۱۶۲ کلاس باید در مهرماه به بهره‌برداری برسد که نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علی‌عسگر جوانبخت افزود: برای احداث مدرسه سبز هم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا این طرح در آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از حذف بخاری نفتی تا مهرماه امسال و حذف بخاری گازی تا سال ۹۹ خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در پاسخ به کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق قزوین از جمله سرتک گفت: آموزش‌وپرورش در مدت زمان ۱۸ ماهه‌ای که برای تملک زمین در نظر گرفته شده بود نتوانست زمینی تملک کند.

مسعود حق لطفی افزود: زمین‌های این مناطق به صورت قانونی در اختیار مالکان مدارس غیرانتفاعی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای آموزش‌ و پرورش  قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار