عفو بیش از ۴۷۰ زندانی در مهاباد

رئیس دادگستری شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۴۷۰ زندانی در مهاباد در پی عفو رهبر معظم انقلاب عفو شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حجت الاسلام نظامیان رئیس دادگستری شهرستان مهاباد گفت: در پی عفو گسترده مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۷۴ نفر از زندانیان این شهرستان مورد عفو قرار گرفتند. عفو بیش از ۴۷۰ زندانی در مهاباد

وی افزود: تعدادی از زندانیان که محکومیت آن‌ها رو به پایان بود آزاد شدند و تعدادی هم بصورت میانگین ۴۰ تا ۷۰ درصد محکومیت آن‌ها مشمول عفو قرار گرفت.

حجت الاسلام نظامیان، با بیان اینکه در بین محکومان مالی شهرستان مهاباد، هیچ فردی بدلیل مهریه به زندان محکوم نشده است، گفت: در این شهرستان از ابتدا نیز نظر مساعدی بر پرونده‌های مهریه وجود داشته و در بسیاری از موارد سعی شده افراد بدلیل مهریه به زندان محکوم نشوند، لذا بر اساس قانون سعی شده با توجه به میزان درآمد شخص میزان اقساط مهریه تعیین شود.

وی تصریح کرد: پیش‌تر نیز افراد کمی بدلیل مهریه به زندان می‌رفتند، اما با دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی فوق‌العاده به پرونده‌های مهریه و قرار دادن اصل برنداری زوج چند فرد محکوم در زندان مهاباد نیز از بند رهایی یافتند.

رئیس دادگستری شهرستان مهاباد در ادامه از نوسازی گسترده ساختمان زندان مهاباد خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت و نوسازی ساختمان زندان مهاباد درسال گذشته و امسال عملیات عمرانی گسترده بهسازی در هفت هزار متر مربع آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: یکهزار مترمربع هم به ساختمان زندان اضافه و غرفه، کتابخانه و تجهیزات درمانگاه زندان مهاباد هم بروز رسانی شده و خدمات دندانپزشکی نیز در آن ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ج

عفو زندانیان در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.