افزایش بیش از ۵۰ درصدی بیمه زمین‌های شالیزاری آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: سطح تحت پوشش بیمه زمین‌های شالیزاری این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از پنجاه درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت با بیان اینکه سطح تحت پوشش بیمه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد چشمگیری داشته و به بیش از پنجاه درصد افزایش داشته  است گفت: در حال حاضر ۶ هزار  هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت:  بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی گفت: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی موثر برداشته شود.


وی با تاکید  بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه  افزود: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود تا ۱۵ تیر اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران وحوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.
انتهای پیام/س
 

۶ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری آمل بیمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.