مهار کامل آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی مهر

آتش سوزی به وقوع پیوسته در دو نقطه شهرستان مهر در بخش‌های "اسیر و بخش مرکزی" این شهرستان بطور کامل مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل محمدی زاده رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهر در خصوص چگونگی وقوع این آتش سوزی‌ها گفت: نخستین آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح در "ارتفاعات تنگ توکلی" در حریم جاده اسیر به بندر طاهری شهرستان مهر به وقوع پیوست که بلافاصله با هماهنگی‌های لازم با فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان نیرو‌های امدادی برای خاموش کردن حریق به منطقه اعزام شدند.

 محمدی زاده ادامه داد: جهت جلوگیری از سرایت آتش به کوه‌های مجاور و عرصه‌های مرتعی، بلافاصله مرتعدارن، قرقبانان و نیرو‌های مردمی با پیوستن به نیرو‌های منابع طبیعی وارد عملیات اطفاء حریق شدند که در نهایت با تلاش فراوان این آتش سوزی در همان ساعات اولیه مهار شد.

وی با اشاره به مهار کامل این آتش سوزی در خصوص خسارت‌های ناشی از این حریق به عرصه‌های منابع طبیعی "منطقه اسیر" افزود: در این آتش سوزی نزدیک به نیم هکتار از پوشس مرتعی این منطقه دچار آسیب شد.

محمدی زاده همچنین با بیان اینکه در ساعت ۱۳ بعد ازظهر همان روز حریق دیگری در مسیر ورودی حریم جاده فاریاب _عسلویه رخ داد افزود: پس از دریافت گزارش این آتش سوزی نیز بلافاصله عملیات اطفاء حریق توسط ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان آغاز و پس از مدت زمان کوتاهی کنترل و بطور کامل مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهر گفت: در این آتش سوزی حدود یکهزار مترمربع از اراضی ملی حریم جاده طعمه حریق شد.

وی ضمن اشاره به وزش باد‌های گرم و احتمال وقوع مجدد آتش سوزی در این نقاط، تصریح کرد: لحظاتی پس ازمهار این حریق با هماهنگی‌های انجام گرفته با شهرداری مهر، نیرو‌های آتش نشانی برای خاموش کردن کامل باقیمانده آتش اقدام به آب پاشی منطقه حریق کردند.
انتهای پیام/م

مهار آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان مهر

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار