رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی:

بازنگری طرح جامع ترافیک شهر اراک با هدف توجه به شاخص‌های کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد

بازنگری طرح جامع ترافیک شهر اراک با هدف توجه به شاخص‌های کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیردرئیس شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی گفت: بازنگری طرح جامع ترافیک شهر اراک با هدف توجه به شاخص‌های کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی هدف از بازنگری طرح جامع ترافیک شهر اراک را توجه به شاخص‌های کاهش آلودگی هوا دانست.

مهدی زندیه وکیلی افزود: این طرح قبلا در سال ۱۳۸۶ تهیه و پس از طی مراحل قانونی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده بود، ولی اخیرا مورد بازنگری قرار گرفته که طرح بازنگری آن در جلسه شورای ترافیک استان مرکزی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: براساس نظر اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی، برخی از مباحث مهم مربوط به آلودگی هوای شهر اراک، در طرح بازنگری لحاظ نشده بود و به همین دلیل و اینکه بطور همزمان طرح جامع توسعه و عمران کلانشهر اراک بعنوان طرح بالادستی آن در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در حال رسیدگی است مقرر شد که طرح بازنگری ترافیک شهر اراک به کمیته فنی شورای ترافیک استان عودت گردد تا پس از اصلاحات لازم و هماهنگی با طرح جامع اراک تهیه و مجددا در شورای ترافیک استان مطرح شود.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با تصویب طرح جامع توسعه و عمران کلانشهر اراک در شورایعالی معماری و شهرسازی ایران که برای تهیه و اجرای طرح‌های پایین دستی خیلی تعیین کننده است، طرح جامع ترافیک شهر اراک مورد بازنگری، تصویب و اجرایی گردد.

وی با تاکید بر حفظ جان شهروندان بعنوان مهمترین شاخصه ترافیکی، اضافه کرد: شهرداری‌ها بایستی استفاده از خطوط عابر پیاده و نصب چراغ راهنما و دوربین‌های ثبت تخلفات را در دستور کار خود قرار دهند و امکان عبور ایمن از خیابان‌ها و میادین را برای شهروندان عزیز فراهم نمایند.

انتهای پیام / ج

بازنگری طرح جامع ترافیک شهر اراک با هدف توجه به شاخص‌های کاهش آلودگی هوا

برچسب ها: استانداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.