کاهش ورودی به دستگاه قضا منوط به اصلاح قوانین است

رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست مشترک انتظامی و قضایی گفت : باید برای کاهش ورودی‌ها به دستگاه قضا تلاش کرد و تحقق این موضوع منوط بر اصلاح قوانین است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در نشست مشترک انتظامی و قضایی گفت: اولویت ما در کار اجرای احکام، کاهش ورودی‌ها، مبارزه با فساد و جلوگیری از اطاله احکام است و برای کاهش  میزان ورودی‌ها به دستگاه قضا باید قوانین اصلاح شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: نیروی انتظامی می‌تواند در کاهش ورودی‌ها به دستگاه قضا کمک کند.

وی اضافه کرد: نقطه محوری دستگاه قضا اجرای عدالت است که اگر ایجاد شود احساس امنیت و رضایت مردم را به دنبال دارد.

رییس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضا یعنی قانون و حقوق که در کنار دعوت به صلح و آرامش باید با اقتدار کار کند.

فرمانده انتظامی استان هم در این نشست گفت: قوه قضاییه با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری ، پاسدار قانون اساسی است.

سردار حاجیان افزود: نیروی انتظامی با یک رویکرد جدید کار را شروع کرده و مبنای کار تعامل است.

وی اضافه کرد: وظایف قانونی را برای همکاران تسریع کردیم و یکی از کار‌ها آموزش و آگاهی ضابطین قضایی از ماموریت‌ها و وظایف قانونی خود است.

فرمانده انتظامی استان گفت: برنامه آموزشی برگزار کردیم تا در تعامل با قضات دستورات قضایی به نحو احسن اجرایی شود.

سردار حاجیان افزود: به لحاظ امکانات وتجهیزات محدودیت‌هایی در نیروی انتظامی وجود دارد که موجب کندی کار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ نوع ماموریت برای نیروی انتظامی در موضوعات سلبی و ایجابی تعریف شده است گفت: ارتباط نیروی انتظامی و قوه قضاییه لازم و ملزوم است و تعامل بیشتر این دو موجب می‌شود وظایف به نحو احسن انجام و احساس امنیت در مردم ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه توسعه مکانیزه از اقدامات نیروی انتظامی است گفت: الکترونیکی کردن برخی کار‌ها با قوه قضاییه در دستور کار است که تا پایان مرداد عملی می‌شود و کمک می‌کند تا خدمات رسانی به مردم بیشتر شود.

سردار حاجیان گفت: با راه اندازی مشاوره و مددکاری که جزء برنامه‌های اولویت دار ما است حجم کاری که به سمت دادگستری بود کاهش می‌یابد و مسائل مردم در کلانتری و پاسگاه حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مانیتورینگ در حوزه پیشگیری گفت: این مرکز تمام واحد‌های گشتی را رصد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گفت: همچنین با راه اندازی این مرکز سیستم پلیس را ه‌ها و کلانتری نیز به جی پی اس متصل شده است که فاصله زمانی وقوع و کشف جرم را به حداقل می‌رساند.

دادستان قزوین هم در این نشست گفت: نیروی انتظامی می‌تواند به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا در امر ضابطین باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه نظارت بر ضابطین از اهداف دادسرا است، گفت: کسی که در معرض جرم قرار گیرد در ابتدا به پلیس مراجعه می‌کند که باید این افراد که با مردم روبه رو می‌شوند آموزش ببینند.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا بتوانیم پلیسی داشته باشیم که با آخرین اطلاعات حقوقی، قضایی، قانونی آشنا باشند تا در اجرای وظایف خود بهتر عمل کنند.

وی گفت: قوه قضاییه به عنوان ضامن امنیت تضمین کننده حقوق مردم است و باید با صلابت و مقتدر به وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به تحول دستگاه قضا گفت: اگر قرار است تحولی ایجاد شود باید در مجموعه‌های پیرامونی از جمله نیروی انتظامی هم رخ دهد.

انتهای پیام/ک

نشست مشترک انتظامی و قضایی استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار