خوزستان، مقصد سلامت گردشگران کشور‌های همسایه

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از رشد ۱۵ درصدی گردشگری سلامت در استان خوزستان خبر داد.

مهران حق پرست، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گردشگری سلامت در ۳ ماهه نخست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد که این رقم معادل ۲ هزار بیمار بستری است.

وی افزود: ۹۰ درصد از بیماران اتباع کشور عراق هستند و یک درصد نیز از کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند کویت و عمان برای درمان بیماری خود که بیشتر در زمینه اعمال جراحی و بیماری‌های پوست، مو و زیبایی است راهی استان خوزستان می‌شوند.

حق پرست، خوزستان را جزء استان‌های پیشتاز در توریسم درمانی عنوان کرد و اظهار داشت: برپایی غرفه شرکت‌های گردشگری سلامت در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و کشور عراق برای راهنمایی و و هدایت بیماران تا مراکز درمانی و نیز نمایندگی شرکت‌های گردشگری سلامت در پایتخت کشور عمان برای راهنمایی بیشتر بیماران به سمت خوزستان از جمله برنامه‌هایی هستند که جذب بیشتر گردشگران سلامت انجام شده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: افتتاح خط مسافرت دریایی بین آبادان و خرمشهر با هدف سهولت تردد گردشگران به خصوص اتباع کشور عمان با پیگیری استانداری خوزستان جزء برنامه‌های پیشبرد توریسم درمانی است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۱۱ بیمارستان دولتی و خصوصی در اهواز در حوزه توریسم درمانی اذعان داشت: این بیمارستان‌ها با دارا بودن گواهینامه‌ها و استاندارد‌های بین المللی در حال جذب بیماران خارجی هستند و در راستای حمایت و خدمات رسانی هر چه بیشتر آن ها، کارشناسان مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها مسقر هستند تا در امر پذیرش و کار‌های درمانی گردشگران سلامت خللی وارد نشود.

مهران حق پرست بیان کرد: براساس بخشنامه‌های موجود، اولویت با بیماران داخلی است و خصوصا بخش دولتی بعد از حصول اطمینان کامل از خالی بودن ظرفیت بیمارستان اقدام به پذیرش بیماران خارجی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

افزایش ظرفیت گردشگری سلامت در خوزستان

برچسب ها: سلامت ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار