توقف کاوش معبد لائودیسه نهاوند

سرپرست تیم کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت:کاوش معبد لائودیسه در صورت فراهم نشدن شرایط متوقف می‌شود.

توقف کاوش معبد لائودیسه نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی رهبر سرپرست تیم کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت: با توجه به اینکه کاوش بخشی از محوطه لائودیسه انجام گرفته و در حال حاضر امکان لازم برای ادامه فعالیت در آن میسر نیست ادامه عملیات در صورت فراهم نشدن شرایط و اخذ تصمیمات بعدی متوقف می‌شود.

 وی بیان کرد: از ابتدای فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه در نهاوند که از یک ماه پیش آغاز شد گمانه‌زنی‌هایی در محوطه معبد صورت گرفت که پس از لایه‌برداری خاک دو سطح زمین مربوط به دوران قاجار و سلوکی مشخص شد.

وی افزود: در این کاوش همچنین سرستون‌هایی نیز به دست آمد که احتمالا از خرابه‌های مربوط به دوران سلوکی است.

سرپرست تیم کاوش معبد لائودیسه نهاوند اضافه کرد: با توجه به اینکه در جوار محل کاوش دیوار مسجد منطقه دوخواهران وجود دارد که دچار شکستگی شده و باید تخریب شود انجام این کار تاکنون امکانپذیر نشده و به همین خاطر نمی‌توان عملیات کاوش را ادامه داد.

وی در خصوص سرانجام کاوش گفت: با توجه به کاوش صورت گرفته و نبود شرایط لازم برای ادامه عملیات سرستون‌های بدست آمده از این مکان به اداره میراث فرهنگی منتقل و محوطه فعلی که در آن حفاری صورت گرفته نیز به علت وجود خطرات ریزش پر می‌شود تا در صورت فراهم شدن شرایط و بر اساس تصمیم میراث فرهنگی ادامه کار در آینده ادامه یابد.

رهبر در خصوص تونل دستکند در منطقه دوخواهران نیز گفت: با توجه به اینکه ۲۵ متر از تونل دستکند تخلیه شده و انتهای آن مشخص شده است لذا کار تخلیه آن نیز پایان یافته که البته جای کار در آن وجود دارد.

وی گفت: با توجه به خطر ریزش ساختمان قدیمی بالای تونل باید جلوی تونل درب آهنی نصب شود تا کسی وارد آن نشود و خطری متوجه کسی نشود.

انتهای پیام/د.ا

کاوش معبد لائودیسه در صورت فراهم نشدن شرایط متوقف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار