جیمی کارتر روسیه را به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرد

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور گفت دونالد ترامپ بدون دخالت روس‌ها رئیس‌جمهور نمی‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، روز جمعه ضمن نامشروع خواندن دونالد ترامپ، گفت که رئیس جمهور فعلی این کشور بدون دخالت روسیه در کاراز انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی نمی‌توانست به کاخ سفید راه یابد.

جیمی کارتر ۹۴ ساله که در سمیناری در مرکز کارتر، بنیادی که خود او راه‌اندازی کرده است، سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد: «هیچ شکّی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرد».

او با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶، گفت: «من فکر می‌کنم اگر تحقیق عمیقی درباره این دخالت انجام شود، مشخص خواهد شد که دونالد ترامپ برنده انتخابات ۲۰۱۶ نبوده است. او برنده انتخابات نبود، ولی به کاخ سفید راه یافت، زیرا روس‌ها به نفع او دخالت کردند».

رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه سخنان خود، دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری این کشور نامشروع توصیف کرد.

شایان ذکر است، این اظهارات کارتر در حالی مطرح می‌شود که رابرت مولر دادستان ویژه سابق، بعد از نزدیک به دو سال تحقیق، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد هر چند تماس‌های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است. مولر همچنین از فشار‌های ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار