معاون سواد آموزی قم عنوان کرد؛

سرمایه علمی جهان اسلام میراث امام صادق (ع) است

معاون سواد آموزی قم گفت:سرمایه علمی جهان اسلام میراث گرانقدر امام صادق (ع) است که با تربیت شاگردان بسیار آن را به آیندگان بخشیدند.

سرمایه علمی جهان اسلام میراث امام صادق (ع) استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا، معاون سواد آموزی قم اظهار کرد: امام صادق (ع) علم فراوان خود را نه تنها در اختیار شیعیان قرار دادند بلکه آن را به همه مذاهب اسلامی از جمله اهل تسنن ارائه کردند و مکتب تدریس ایشان در دسترس تمام مشتاقان علم و دانش بود.

وی افزود: سرمایه علمی جهان اسلام برگرفته از میراث گرانبهای امام صادق (ع) است که با تربیت شاگران بسیار آن را به آیندگان بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا بیان کرد: بخش زیادی از روایات نقل شده در کتاب‌های معتبر شیعیان از جانب امام صادق (ع) است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند مقدمه‌ای برای بررسی‌های فراوان علمی در ساحت‌های مختلف باشد.

معاون سواد آموزی قم  ادامه داد: علاوه بر سیره علمی، روش زندگانی امام صادق (ع) نیز برای همه مسلمانان و به خصوص شیعیان پر از درس‌های آموزنده است که باید آنان را فراگرفته و در روزگاری کنونی به آن عمل کنیم تا قلب ایشان را از اعمال خود خوشنود سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیاگفت: پویایی فقه شیعه با محوریت علم و عقل در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها وابسته به مکتب فکری جامع و کامل امام صادق (ع) است.

وی بیان کرد: در اندیشه امام صادق (ع) داشتن تقوای الهی، امانت داری، راستگویی، خوشرفتاری با مردم و رسیدگی به فقرا از جمله صفات پسندیده‌ای است که شیعیان باید خود را بدان زینت دهند.

معاون سواد آموزی قم در ادامه با اشاره به لزوم برپایی پرشور مراسم عزای امام صادق (ع)، افزود: این مراسم در شهر مقدس قم که جایگاه ویژه‌ای در میان شیعیان دارد باید بسیار چشمگیر برگزار شود و همه علاقه‌مندان به ساحت آن امام همام با حضور در مجالس سوگواری، ارادت خویش را نسبت به ایشان به نمایش گذارند.

انتهای پیام/ش

مکتب امام صادق(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار