در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زمان و مکان دقیق تشییع پیکر هوشمند وزیری مشخص نیست

زمان و مکان احتمالی خاکسپاری ناصر هوشمند وزیری، مجسمه ساز و موسس غار موزه وزیری اعلام شد.

زمان و مکان دقیق تشییع پیکر ناصر هوشمند وزیری مشخص نیستمنوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه داران ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه استاد ناصر هوشمند وزیری، هنرمند مجسمه ساز صاحب سبک و صاحب نام دیروز جمعه به دیار حق شتافت، اظهار کرد: طبق وصیت وزیری قرار بود که جسدش در غار موزه وزیری در لواسان دفن شود. اگر مراحل اخذ مجوز آن انجام شود، در روز دوشنبه مصادف با دهم تیر ماه مراسم خاکسپاری اش در غار موزه وزیری برگزار می‌شود؛ ر غیر این صورت مراسم خاکسپاری در قبرستان نزدیک لواسان انجام می‌شود. متعاقبا زمان و مکان دقیق خاکسپاری موسس غار موزه وزیری اعلام خواهد شد.

وی درباره شخصیت هنری این مجسمه ساز فقید گفت: وزیری با دید هنری خود بسیاری از اشیا و ظروف ایرانی را در یک کلکسیون جمع آوری کرد و در طی عمر کوتاهش بیش از ۳۰۰ اثر هنری را از خود باقی گذاشت و با تاسیس غار موزه وزیری در شهر لواسان توانست، اقشار مختلف مردم از جمله کودکان و نوجوانان را با هنر‌های خودش که اغلب وسایل فلزی، سنگی یا چوبی و سایر وسایل بازیافتی بود، آشنا کند.

 رئیس انجمن مجموعه داران ایران افزود: وزیری متریال یا مواد دور ریختنی را به آثار بسیار زیبا و هنری تبدیل می‌کرد. وی در طول حیاتش بسیاری از تندیس‌های مشاهیر و افراد معروف را ساخت.

لطفی در پایان بیان کرد: وزیری با تاسیس غار موزه وزیری باعث جذب هزاران توریست از سراسر ایران و جهان به شهر لواسان و موزه شد. بخشی از فعالیت غار موزه وزیری آموزش هنر‌های مختلف مانند مجسمه سازی، سفال و نقاشی است. برگزاری مراسم و رویداد‌های فرهنگی نیز بخشی از فعالیت‌های غار موزه وزیری به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجسمه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار