نوجوان برازجانی در کانال آبیاری غرق شد

نوجوان ۱۸ ساله برازجانی در کانال آبیاری آبپخش دشتستان غرق شد.

مسئول اورژانس شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: این نوجوان غروب جمعه در کانال آبیاری آبپخش در حال شنا کردن بود که به علت آشنا نبودن با فن شنا و شدت جریان آب غرق شد.

سید اکبر هاشمی افزود: با توجه به شدت جریان پیکر وی پس از ساعت‌ها جستجو حوالی ساعت ۲۴ جمعه با کمک نیرو‌های امدادی و مردم با فاصله از جایی که در حال شنا بود، پیدا شد.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی پیکر این نوجوان را به اورژانس تحویل دادند و نیرو‌های اورژانس هر چه تلاش کردند او را با عملیات احیاء به زندگی بازگردانند، موفق نشدند.

مسئول اورژانس دشتستان با اشاره به حوادث مشابهی که رخ داده از همگان به ویژه کسانی که با فن شنا آشنا نیستند، خواست از شنا کردن در تاسیسات آبی از جمله کانال‌های آبیاری خودداری کنند.

شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز بار‌ها با صدور اطلاعیه‌هایی اعلام کرده شنا کردن در تاسیسات آبی مانند کانال‌های آبیاری و دریاچه سد ممنوع است و مردم باید از شنا در این محل‌ها بپرهیزند.

رئیس اورژانس استان بوشهر هم پیش از این اعلام کرده بود که از ابتدای امسال تا بیست و هشتم خرداد ۱۱ مصدوم غرق‌شده با تلاش نیرو‌های اورژانس نجات یافته‌اند.

عبدالرحیم دادجو گفته بود، در این مدت، ۱۸ گزارش غرق‌شدگی به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ اعلام شد که استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی، شنا در نقاط پرخطر، اطلاع‌رسانی دیرهنگام و نداشتن آشنایی با مهارت نجات غریق موجب مرگ هفت نفر شده است.

وی بابیان اینکه بیشتر غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه دالکی رخ‌داده عنوان کرده بود، بیشتر موارد غرق‌شدگی مربوط به افراد غیربومی بوده است که به علت ناآشنایی با فنون شنا و شنا در نقاط غیر ایمن به‌ویژه در رودخانه دالکی دچار حادثه شده‌اند.

انتهای پیام/ک

غرق شدن نوجوان در کانال آبیاری

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.