لحظه شهادت امام جمعه شهرستان کازرون به روایت همسرش / علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید + فیلم و تصاویر

به مناسبت چهلمین روز شهادت حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون پای صحبت همسر شهید نشستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، در سال ۱۳۴۶ در کازرون متولد شد، او پس از گذراندن تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این شهرستان، با علاقه‌ای که به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ با ورود به حوزه علمیه کازرون دروس سطح را از محضر حضرات آیات ایمانی، بنیادی و حضرات حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، کرمانی و هدایتی بهره برد.او سپس به قم رفت و در درس کفایه از محضر حضرات حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی و مرحوم فاضل هرندی فیض برد.

حجت الاسلام خرسند مقطع درس خارج را در محضر حضرت آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی و حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن فقیهی گذراند و در دوران دفاع مقدس و در سال ۱۳۶۲ به جبهه اعزام و به درجه جانبازی نائل شد. شهید حجت الاسلام خرسند در سال ۱۳۸۶ امام جمعه کازرون شد.در مدت خدمتش به عنوان امام جمعه کازرون، تقوا، ولایتمداری، مردم دوستی و ساده زیستی اش زبانزد عام و خاص بود.

او در سحرگاه بیست و سوم ماه رمضان ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه، پس از بازگشت از مراسم احیا در شب قدر توسط شخصی به نام «حمیدرضا درخشنده» به شهادت رسید.

در سفر به شهرستان کازرون و مراجعه به دفتر و منزل امام جمعه این شهرستان، زندگی شهید حجت الاسلام خرسند و روایت سحرگاه بیست و سوم را از زبان خانواده، دوستان و همکاران این شهید بزرگوار پیگیر شدیم.

نرگس حسن پور همسر شهید رمضان حجت الاسلام خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درخصوص اینکه چه شد زندگی در کنار طلبه را انتخاب کردید آیا سخت نبود زندگی کردن در کنار یک طلبه؟ اظهار کرد:  سخت نبود، زندگی کردن در کنار یک طلبه را خیلی دوست داشتم، من خودم در یک خانواده مذهبی متولد شده ام، برادرم سی و اندی سال است که مفقودالاثر است و ۲ دایی ام نیز شهید شده اند و با توجه به روحیات مذهبی خودم وقتی حاج آقا برای خواستگاری آمدند به او جواب مثبت دادم.

وی با اشاره به اینکه ۳ فرزند پسر دارم، افزود: پسر بزرگم ۲۴ سال، پسر دومم ۱۷ سال دارد و طلبه است و پسر سوم نیز ۶ سال دارد.

روایت شب شهادت امام جمعه شهرستان کازرون از زبان همسرش/علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

 

 

نرگس حسن پور درباره حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون، گفت: مردم هر زمان (حتی هنگامی که حاج آقا مسافرت بودند) مراجعه می‌کردند با همه توان سعی می‌کرد مشکلات آن‌ها را رفع کند. حاج آقا همیشه می‌گفت از مردم هستم و با مردم هم خواهم بود، مردم را درک و به خانواده‌های بی بضاعت کمک می‌کرد به طوری که گاهی اوقات من به حاج آقا می‌گفتم شما باید مسئول کمیته امداد و بهزیستی می‌شدید.

همسر شهید حجت الاسلام خرسند گفت: بسیاری از مردم در دیدار با ما می‌گویند او (حجت الاسلام خرسند) در کنار ما و پدرمان بود و اکنون یتیم شده ایم.

از همسرش در مورد شب بیست و سوم ماه رمضان که حجت الاسلام خرسند به شهادت رسید جویا شدم، او آن شب را اینگونه روایت کرد: آن شب من از حجت الاسلام خرسند خداحافظی کردم و به او گفتم من امشب برای مراسم احیا به مسجد نزدیک خانه می‌روم، چون پسر کوچکم اگر بهانه‌ای گرفت یا خسته شد من زودتر به خانه برگردم و سحری را آماده کنم.

نرگس حسن پور ادامه داد: حجت الاسلام خرسند هم  نیم ساعت بعد از من برای مراسم احیا به مصلی رفته بود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مراسم احیا به خانه آمدم، اما هنوز حجت الاسلام خرسند نیامده بود، افزود: پس از مدتی احساس کردم کسی در می‌زند پیش خود گفتم اشتباه می‌کنم و یا در غیر این صورت حتی اگر کسی هم کاری داشته باشد صبح فردا دوباره مراجعه می‌کند و چون تنها بودم و حاج آقا نبود اعتنا نکردم.

همسر امام جمعه شهید کازرون بیان کرد: غذای سحر را آماده کرده بودم که صدای یک ماشین را شنیدم و پیش خودم گفتم خوب شد حاج آقا آمد.

وی در ادامه گفت: حجت الاسلام خرسند حتی کلید انداخت و در را باز کرد و بعد از آن احساس کردم صدای پچ پچی از پشت در می‌آید، با خودم گفتم حتما کسی آمده و با او کار داشته و در حال صحبت هستند.در بسته شد آمدم به دم در بروم گفتم شاید حاج آقا ناراحت شود و صبر کردم.نگران بودم، همان لحظه زنگ در به صدا درآمد به طرف آیفون رفته و آن را برداشتم صدای راننده بود او گفت: حاج خانم، آقا را زدند و من با تعجب گفتم  یعنی چه که آقا را زدند چه می‌گویید؟

همسر امام جمعه شهید کازرون ادامه داد: من به دم در رفتم و بیرون را نگاه کردم حاج آقا جلوی در نبود و داخل کوچه جلوتر روی زمین افتاده بود.

همسر حجت الاسلام خرسند افزود: بلافاصله به داخل خانه دویدم، تلفن را برداشته و به اورژانس زنگ زدم و آن لحظه من فقط یک یا دو جمله گفتم، تو رو خدا، کمک کنید سریع بیایید که امام جمعه تان را کشتند.

نرگس حسن پور با بیان اینکه قاتل از قبل برنامه ریزی کرده بود، تصریح کرد: آن زمان که حاج آقا بر زمین افتاده بود، کوچه تاریک بود و تمام چراغ‌های کوچه خاموش بود در صورتی که قبل از اینکه من به خانه بیایم هم کوچه شلوغ و هم چراغ‌ها روشن بود.

همسر امام جمعه شهید کازرون ادامه داد: شب نوزدهم و بیست و یکم من و حاج آقا به اتفاق هم وارد منزل شدیم، ولی شب بیست و سوم من زودتر به خانه رسیدم.

حسن پور همسر امام جمعه شهید کازرون اظهار کرد: چند دقیقه پس از تماس خودم، از اورژانس تماس گرفتند و از من خواستند برای جلوگیری از شدت خونریزی با پارچه‌ای زخم حاج آقا را ببندم، که آن موقع چادرنمازم را به راننده حاج آقا دادم تا زخم را ببندد.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند دقیقه هنوز هم اورژانس نیامده بود.

همسر امام جمعه شهید کازرون اضافه کرد: علاوه بر من، راننده هم با اورژانس تماس گرفته بود، اما باز هم تاخیر داشتند. تا اینکه آمبولانس اورژانس رسید و نیروهای اورژانس حاج آقا را بردند و من پشت آمبولانس می دویدم و می گفتم تو رو خدا من را هم ببرید.

 

روایت شب شهادت امام جمعه شهرستان کازرون از زبان همسرش/علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

وی تصریح کرد: پس از انتقال حاج آقا به بیمارستان کلید، عمامه و کتاب دعای حاج آقا هر کدام، یک طرف، افتاده بود، آن‌ها را برداشته و داخل خانه گذاشتم و در را بستم همراه یکی از دوستان به بیمارستان رفتم که به ما گفته شد حاج آقا به شهادت رسیده  است و بعد هم  با تلاش و همت ماموران نیروی انتظامی قاتل همان روز و کمتر از چند ساعت دستگیر شد.

همسر حجت الاسلام خرسند در حالی که اشک می‌ریخت درخصوص جای خالی این عالم ربانی و نبود و تاثیرش در این مدت، با بیان اینکه انتظار می‌کشم که دوباره برگردد و منتظرش هستم، افزود: پیش خود می‌گویم، لباس هایش که آویزان است در ساک بگذارم و بردارم، اما دوباره پشیمان می‌شوم و آن‌ها را آویزان می‌کنم.

او ادامه داد: به وسایلش دست نزده ام و منتظرم دوباره برگردد و جای خالی او واقعا احساس می‌شود و سخت است.

نرگس حسن پور گفت: حاج آقا زیاد به مسافرت می‌رفت و منتظرش بودیم که برگردد و الان هم مثل قبل منتظر بازگشت او هستم و احساس می‌کنم که دوباره می‌آید، باورش خیلی سخت است که برنمی‌گردد.

خاطره همسر امام جمعه شهید کازرون از آن عالم ربانی

همسر حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: از خصوصیات اخلاقی حاج آقا خرسند این بود که وقتی وارد خانه می‌شد با پسر کوچکمان بازی می‌کرد یک روز یکی از دوستان خانه مان بود و دید حاج آقا با پسرم بازی می‌کند تعجب کرد که حاج آقا پا به پای بچه می‌دود و بازی می‌کند.

وی گفت: حاج آقا همانگونه که مسئولیت امام جمعه را برای مردم انجام می‌داد و مردم دار بود، در خانه برای فرزندانش، پدری می‌کرد و از محبت دریغ نداشت.

همسر حجت الاسلام خرسند اظهار کرد: حجت الاسلام خرسند علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید.

صحبت‌های برادر بزرگ امام جمعه شهید کازرون درباره شب شهادت

منصور خرسند برادر بزرگ حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه آنچه درباره خصوصیات اخلاقی شهید حجت الاسلام خرسند می‌گویم چیزی است که در برخورد با مردم شنیده ام، اظهار کرد: برادرم با تقوا، ولایتمدار، مردم دوست، بسیار مهربان، ساده زیست، خوش اخلاق و خوش برخورد بود.

وی درخصوص سحرگاه شهادت شهید حجت الاسلام خرسند اظهار کرد: صبحگاه ۲۳ ماه رمضان و شب قدر در مصلی جمعه بودم و حاج آقا هم تا ساعت حدود ۳ و ۲۰ دقیقه آنجا بود و سپس به منزل رفتیم.

روایت شب شهادت امام جمعه شهرستان کازرون از زبان همسرش/علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

منصور خرسند اضافه کرد: حدود ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه صبح یکی از دوستان به در منزل آمد و گفت حاج آقا دیشب تصادف کرده اند، شما هم بیا با هم به عیادتش برویم، آن لحظه نگران شدم و پیش خودم گفتم ساعت حدود ۴ صبح (خلوت بوده)، حاج آقا چه تصادفی کرده که منجر به انتقال و بستری او در بیمارستان شده و از ستاد نماز جمعه تا منزل او فاصله‌ای نیست که چنین اتفاقی بیفتد، دلهره‌ای در دلم افتاد.

برادر بزرگ حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون ادامه داد: با این دوست بزرگوار، به طرف خانه حاج آقا خرسند راه افتادیم وقتی وارد کوچه‌ای شدیم که منزل آن‌ها قرار دارد، دیدم کوچه بسیار شلوغ است و خون زیادی روی زمین ریخته، از حاضران قضیه را جویا شدم و آن لحظه موضوع را به من گفتند.

منصور خرسند افزود: همیشه برادرم حاج آقا خرسند، برای دیدار پدر و مادرم معمولا ساعت ۴ یا ۵ عصر می‌آمد، اما در شب بیست و سوم حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد، به منزل پدر و مادرم رفته و حلالیت می‌طلبد و سپس به مراسم احیا در مصلی می‌رود.

وی گفت: حجت الاسلام خرسند پس از مراسم احیا به سمت منزل می‌رود و با وجود اینکه حتی در حیاط را باز کرده و در حال ورود به منزل بوده، اما قاتل او را صدا می‌کند (برادرم هر کسی، هر زمانی از شبانه روز برای کمک به او مراجعه می‌کرد دریغ نداشت و از این جهت وقتی قاتل او را صدا می‌کند) و می‌گوید با شما کار دارم، حاج آقا به طرف او می‌رود و ضارب چاقو را وارد بدنش کرده و به چند جای او ضربه وارد می‌کند و او را به شهادت می‌رساند.

برادر حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون اضافه کرد: حجت الاسلام به آنچه آرزویش را داشت یعنی شهادت رسید، چون می‌توانم بگویم از زمان جنگ که وی چندین بار مجروح شد و تا مرز شهادت هم رفت، ولی صلاح و مصلحت نبود در آن زمان به درجه رفیع شهادت برسد، جانباز دوران دفاع مقدس بود، اما چندان کسی اطلاعی در این خصوص نداشت چرا که خودش دوست نداشت.

لحظه شهادت امام جمعه شهرستان کازرون به روایت همسرش / علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید + فیلم و تصاویر

وی با اشاره به اینکه اگرچه برادرم شهید شد و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید، ادامه داد: اما از روز شهادت تاکنون با ارتباطی که با مردم داشته ام همه مردم از این قضیه ناراحت هستند و نگرانی من، خانواده و مردم این است که واقعا او مظلومانه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: جنایتی که این فرد اقدام به آن کرده، یک اتفاق معمولی نیست و ضربه‌هایی که به برادر شهیدم وارد آورده حساب شده و با برنامه ریزی بوده و به جا‌هایی ضربه زده شده که احتمال زنده ماندن خیلی کم است.

منصور خرسند با اشاره به ملاقات و دیدار مسئولان دادگستری استان و شهرستان با ما، اظهار کرد: انتظار داریم قوه قضائیه هر چه سریعتر بتواند این قضیه را ریشه یابی کند و مسببان این جریان و افرادی که با شخص متهم در ارتباط بوده و او را تشویق به چنین کاری کرده اند شناسایی و دستگیر شوند تا چنین موضوعی در جا‌های دیگر تکرار نشود.

 

خاطره برادر حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون از این عالم فقید

منصور خرسند تصریح کرد: حجت الاسلام محمد خرسند در دوران دفاع مقدس (عملیات والفجر ۸) در گردان فجر انجام وظیفه می‌کرد، پس از عملیات، در منطقه فاو عراق، می‌خواستم از سلامت او اطلاع پیدا کنم و سراغش را از هرکسی می‌گرفتم می‌گفتند در منطقه بوده، ولی اینکه دقیقا کجا بود سراغش را نداشتند با یکی از دوستان به سمت دریاچه نمک در عراق رفتیم یکی از نیرو‌های ایرانی را پیدا کردیم و از او جویای برادرم محمد شدیم و او گفت بله او ۳ سنگر جلوتر نشسته و خیلی هم ناراحت است.

وی ادامه داد: جلوتر رفته و او را پیدا کردیم او را ناراحت و گریان دیدم، از او پرسیدم چه شده چرا ناراحتی و گریه می‌کنی؟ و در جواب گفت: دوستم شهید شده و من خیلی ناراحت هستم.

برادر حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون در ادامه بیان کرد: من به وی گفتم جبهه، یا شهادت یا جانبازی و اسیری است، تو چرا اینقدر ناراحتی؟  در جواب گفت: نگرانی من از این نیست که او شهید شده بلکه نگرانی من از این است که او از من سبقت گرفت و رفت و من همچنان در این دنیا مانده و شهید نشده ام و این خاطره‌ای است که در ذهنم مانده و بالاخره به آن چیزی که آرزویش را داشت یعنی شهادت، رسید.

لحظه شهادت امام جمعه شهرستان کازرون به روایت همسرش / علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید + فیلم و تصاویر

صحبت‌های رئیس دفتر امام جمعه شهید شهرستان کازرون در خصوص حجت الاسلام خرسند

حجت الاسلام شریفی رئیس دفتر امام جمعه شهید شهرستان کازرون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به ولایتمداری و مردم داری حاج آقا خرسند اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئول دفتر حاج آقا بودم برنامه‌های او را می‌دانستم.

وی ادامه داد: شب‌های قدر او به چند مسجد سرکشی می‌کرد و سپس آخرین برنامه به ستاد نماز جمعه (مصلی) رفته و در آنجا دعا، قرآن و مناجات می‌خواندند. (شب نوزده، بیست و یکم و بیست و سوم برنامه همین بود.)

رئیس دفتر امام جمعه شهید شهرستان کازرون اضافه کرد: شب بیست و سوم ماه رمضان، ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه برنامه تمام می‌شود و حاج آقا با راننده به طرف منزل برمی گردد و هنگامی که با کلید، در را باز کرده و هنگام ورود به منزل، ضارب او را صدا می‌کند (این فرد قبلا هم به دفتر مراجعه می‌کرد و راهنمایی‌هایی می‌خواست) و با این عنوان که می‌خواهم با شما عکسی بگیرم و از شما سوالی دارم او را به کناری کشانده و با چاقو ضرباتی را به حاج آقا وارد کرده و او را به قتل می‌رساند.

روایت شب شهادت امام جمعه شهرستان کازرون از زبان همسرش/علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

وی گفت: راننده به من خبر داد که حجت الاسلام خرسند را با چاقو زده اند و من با اورژانس و نیروی انتظامی تماس گرفتم و سپس به پسرم زنگ زدم (هنگامی که با او تماس گرفتم به محل حادثه نزدیک بود) وقتی پسرم به بالای سر حاج آقا می‌رسد، او شهادتین را می‌گفته است و جلوی در منزل به شهادت می‌رسد و حتی به اورژانس و بیمارستان هم کشیده نمی‌شود.

رئیس دفتر امام جمعه شهید شهرستان کازرون افزود: شهادت حجت الاسلام خرسند برای ما بسیار سخت، گران و باورنکردنی بود.

۱۳ تیرماه چهلمین روز درگذشت امام جمعه شهید کازرون

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه ۱۳ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد از ظهر چهلمین روز درگذشت او است و آیت‌الله سیدرضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم سخنرانی می کند، ادامه داد: این مراسم در مصلی جمعه  برگزار می‌شود.

صحبت‌های مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس درباره امام جمعه شهید کازرون

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون از ائمه جمعه پرتلاش، مخلص، بسیار متواضع، بسیار مردمی و پیگیر امور مردم و از ائمه جمعه‌ای بود که تحلیل‌های بسیار زیبایی در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی داشت و از ارکان مهم جلسات ما بودند و بعد از شهادتشان نبود او در جلسات کاملا حس می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های حجت الاسلام خرسند تواضع، مردمی، در دسترس (مردم هر کجا می‌توانستند با او ملاقات کنند) و ساده زیست بود و از امکانات نهاد کمترین استفاده را داشت، حتی از ماشین شخصی خودشان برای ماموریت استفاده می‌کرد (در حالی که می‌توانست از ماشین نهاد نماز جمعه استفاده کند.)

روایت شب شهادت امام جمعه شهرستان کازرون از زبان همسرش/علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان تصریح کرد: این عالم ربانی، دغدغه‌های مردم را خوب می‌شناخت و خوب دنبال می‌کرد، فردی با اخلاص، باسواد، از رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانباز و مطیع ولایت بود و دغدغه‌ها و توصیه‌های رهبری را دنبال می‌کرد.

خانواده، همه مردم، دوستان و همکاران امام جمعه کازرون انتظار دارند قوه قضائیه هر چه سریعتر بتواند شهادت امام جمعه این شهرستان را ریشه یابی کند چرا که آنچه برای آن‌ها اهمیت دارد این است که مسببان این جریان و افرادی که با شخص متهم در ارتباط بوده و او را تشویق به چنین کاری کرده اند شناسایی و دستگیر کنند تا چنین موضوعی دیگر تکرار نشود.از طرفی مردم کازرون انتظار دارند فردی بومی و مردمی امام جمعه کازرون شود.

خرسند اگر چه ناجوانمردانه، اما خرسند رفت، علی وار زندگی کرد و علی وار به شهادت رسید.

گزارش از: مژده عینی

انتهای پیام/چ

برچسب ها: نماز جمعه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای شادی روح این شهید بزرگوار فاتحه و صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام به شما عزیزان و همینطور به این شهید بزرگوار فقط این را میگویم همانطور که همه شما عزیزان این را خوب میدانید شهادت لیاقت میخواهد و این عالم بزرگ این لیاقت را داشته است شهدا میتونن ماروهم شفاعت کنن یاعلی.و امید وارم این لیاقت را ما هم همانند این عالم برجسته و شهید بزرگوار بتوانیم بدست آوریم.
Germany
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خدایش باید اینجور ادمهارو اعدام نکرد باید زنده زنده دستهاشو بست انداخت تو آب استخر تا عبرت بشن برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
قاتل باید زنده به گور بشه
Luxembourg
خواجه میر کسراالدوله
۲۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
صفورا جعفری
۱۸:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روح بزرگشون قرین رحمت الهی من دورادور این بنده خدا رو میشناختم روح بزرگ ایشان در جسم خاکی نمیگنجید.برای خانواده و همسر بزرگوار فرزندانشون صبر وشکیبایی طلب میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحش شادویادش گرامی تسلیت به خانواده محترمشان
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی شجعی کارگر
۱۴:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خدا وند صبر بدهد به خانواده شهید وفرزندان ؟اول دوربره قاتل بیارند محاکمه کنند بد قاتل ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۳:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
قاتل باید در ملاعام اعدام شود
Netherlands
هادی
۱۲:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
واقعا حیف شد و ضایعه ی بزرگی برای کازرون ایجاد سد
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل افتخاری
۱۲:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خدایا ازتومیخواهم مرگی هماننداین شهیدبزرگوارنصیب ما بفرما.
شهیدسعید است شهادت سعادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحشان شاد خدا به همسرشون صبر عنایت کنه وقتی هنوز منتظرن تا ایشون برگردن از بیرون جگر ادم خون میشه برای تنهای همسرشون اطرافیانشون ایشون رو تنها نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شهادت سعادت میخواهد امیدوارم که این فیض عظیم شامل حال من هم بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
کمترین کار اعدام این افراد هست،قوه قضاییه باید اعدام را در ملا عام انجام دهد تا درس عبرتی شود برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مزدجهاد شهادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
France
ali
۰۵:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خداوند روح حاجی راقرین رحمتش قرار بدن ودشمنشون رو لعنت کنن
Iran (Islamic Republic of)
عظیم بندرعبای
۰۴:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
چه سعادت بزرگی نصیب این مرد بزرگ شده است انشاالله دراخرت شفیع ما هم بشه روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
حجت شجعی
۰۲:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خداوند رحمت کند ان عالم ربانی را و به خانواده محترمشان صبر دهد

خوشا به حالش که شهید شد.

خدا لعنت کند بانیان این جنایت را ...
Iran (Islamic Republic of)
قلمعلی
۰۲:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
روحش نشاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
در راه خدا شهید شد خوشا به سعادتشون قرین رحمت الهی
-
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خداوند بیامرزه به هیچ وجه رضایت ندهید تا اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
محد
۲۲:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
شهدا زندهاند مواظب رفتارمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
فقط اعدااااام
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۱:۰۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اینکه تعدادی نادان در میان امت اسلامی همانند خوارج در صدر اسلام پیدا شوند و شمشیر خود را بر سر امیر مومنان وارد نمایند جای تعجب ندارد.
در زمانه ما نام خوارج تغییر کرده، ماهیت همان است و نادانهایی که با نظرات منفی خود آنرا دنبال می کنند، همانند.
آرزوی شفایشان را دارم هر چند "فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا."
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
الان تو چرا با امام علی مقایسه میکنی.کفر نگو
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۲۱:۰۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اینهادیگردرمملکت جایی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
موسی شلاگه
۱۸:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش شادویادش گرامی خداوندب خانوادش صبربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش با سیدالشهدا قرین باد و خدا کسانی که در شهادت این بزرگوار دست داشتند را با شمر ملعون محشور نماید
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۷:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
همیشه ضربه‌های این چنین را مظلومان میخورند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدا بیامرزه حاج آقا را وبه خانواده محترم ایشان صبر دهد، خیلی ناراحت شدم.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدا بیامرزدش و به عرزندان و خانواده اش صبر دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
قاتل را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
برای شادی روحشون فاتحه و صلوات بفرستیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و الانس من الاولین و الاخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
شهادت مظلومانه طلبه همدانی هم هیچ وقت از ذهنمان پاک نخواهد شد.روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
تسلیت به خانواده امام جمعه کازرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خداوند ایشان را رحمت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
به دیدار خدا رفتن در ماه رمضان آن هم در شب های قدر لیاقت و توفیق بزرگیست که نصیب هرکسی نمیشود
خوشا به سعادتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۲:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خوشا به سعادت شهیدان . انشاءالله خداوند متعال تقدیر مرگ من را هم در شهادت در راه خدا و در راه دین خدا قرار دهد . انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۲۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
ممنون از گزارش خوبتان درود خداوند بر ارواح طیبه کلیه شهیدان بخصوص این شهید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
علی آوی
۱۱:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدارحمتشون کنه...با اباعبدالله محشوربشن ...
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۱:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
واقعا همینطور که می گویند بود
خدا روحش را شاد و قرین رحمتش قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدا بهشون صبر بده.... خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
قاتل باید ادعام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
انشالله هرچه سریعتر به سزای اعمالش برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
روحش شاد.علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد.خوش به سعادتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
نمیدونم علت منفی دادن بعضی ها چی هست خجالت نمکشید دستتون میره رو منفی
آخرین اخبار