۳۲ درصد مدارس استان زنجان هوشمندسازی شد

معاون آموزش و پرورش زنجان گفت: تاکنون ۳۲ درصد از مدارس استان هوشمندسازی و به امکانات رایانه‌ای تجهیز شده‌اند.

۳۲ درصد مدارس استان زنجان هوشمندسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حسین حسنلو معاون آموزش و پرورش زنجان درباره وضعیت هوشمندسازی مدارس در سطح استان زنجان اظهار داشت: ۳۲ درصد از مدارس استان زنجان که ۲ هزار و ۶۲۵ کلاس درس است هوشمندسازی شده است.

وی افزود: تعداد کل کلاس‌های درس این مدارس ۸ هزار و ۱۲۸ کلاس است، اما از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۶۲۵ کلاس در حال حاضر به حداقل امکانات رایانه‌ای تجهیز شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در ارتباط با تعداد مدارس متصل به شبکه ملی عنوان کرد: یک هزار و ۴۳۷ مدرسه در حال حاضر متصل به شبکه ملی هستند که یک هزار و ۴۳۰ مدرسه زیرپوشش وب سایت پروتال همگام است و همکاران در سطح استان با استفاده از چنین وب سایتی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون در سه ماهه سال جاری اعتباری جهت هوشمندسازی مدارس استان زنجان اختصاص داده نشده است، افزود: این امکان وجود دارد که از باب تملک سال قبل برخی مدارس امسال تجهیز شوند.

حسنلو با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز در راستای هوشمندسازی مدارس شامل کامپیوتر، پروژکتور جهت انعکاس و پرده هستند، عنوان کرد: این پرده می‌تواند در دو نوع پرده هوشمند یا عادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص میزان اعتبار و هزینه‌ای که در ارتباط با هوشمندسازی مدارس استان زنجان مورد نیاز است، بیان کرد: هزینه هوشمندسازی هر کلاس حدود ۱۱ میلیون تومان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه وضعیت کنونی ۳۰۸ مدرسه تخریبی در استان زنجان عنوان کرد: بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در حال احداث و اتمام مدارس تخریبی در سطح استان هستند.

انتهای پیام/ن

 

تاکنون ۲ هزار و ۶۲۵ کلاس در استان به حداقل امکانات رایانه‌ای تجهیز شده است

 
 
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.