سرعت وزش باد‌ در زابل به بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت میگیرد به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه به بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسدعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی در ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، از سه شنبه سرعت باد در شمال استان افزایش می‌یابد و به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سرعت باد ۷۰ تا ۹۰، گاهی بیش از ۹۵ کیلومتر برساعت برآورد می‌شود و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه زاهدان به زابل از پیامد‌های این وزش باد است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: با شمالی شدن جریانات انتظار می‌رود از روز چهارشنبه دمای هوا در غالب نقاط استان به ویژه نیمه شرقی حدود ۴ تا ۷ درجه کاهش یابد.

وی تصرح کرد: از امروز تا روز سه شنبه افزایش تدریجی دمای هوای در غالب نقاط استان آغاز می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود در برخی نواحی غربی بیشینه دمای هوا به حدود ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به احتمال وقوع رگبار باران در استان اشاره کرد و افزود: امروز و فردا بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات جنوب شرق پیش بینی می‌شود که احتمال رگبار‌های پراکنده در این مناطق به ویژه در محدوده نیکشهر تا راسک و مهرستان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ع

وزش باد در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار