در نشست خبری مطرح شد؛

همراه با شبکه چهار سیما در تابستان ۹۸/ شبکه چهار برنامه‌سازی محتوا محور را پیگیری می‌کند

نشست خبری تبیین برنامه های طرح جامع تابستانی شبکه چهار با حضور مدیر این شبکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تبیین برنامه‌های طرح جامع تابستانی شبکه چهار سیما با حضور معینی پور مدیر این شبکه برگزار شد.

معینی پور پیرامون برنامه‌های شبکه چهار در تابستان امسال گفت: ۱۰۰ فیلم برگزیده مخاطبان و منتقدان در طول تابستان برای پخش روزانه در نظر گرفته شده است. برنامه ترکیبی «چرخ» هم با رویکرد تحلیلی و خبری حوزه فناوری، سه شب در هفته پخش می‌شود.

مدیر شبکه چهار افزود: برنامه «درس گفتار» به بحث‌های علوم انسانی و شناخت علوم مدرن می‌پردازد و پنج روز در هفته پخش می‌شود. هر استادی در این برنامه بحث خودش را ارائه می‌کند. همچنین برنامه «قصه شب» بین ساعت ۱۰ تا ۱۱  رمان‌های برتر ایران و جهان را مرور می کند. پخش برنامه «شب‌های هنر» هم از سال گذشته آغاز شده است و شب تئاتر، موسیقی، روایت، شعر، سینما و معماری به تازگی به آن اضافه شده است و شنبه تا پنجشنبه از هفته آینده ساعت ۲۳ آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: از شب گذشته و به طور روتین شنبه‌ها، برنامه‌ای با نام «خیلی دور خیلی نزدیک» روی آنتن می‌رود. در این برنامه ۱۳ گفتگو ویژه با اندیشمندان به زبان انگلیسی که آغاز سال ۹۷ و اوایل ۹۸ به ایران آمدند، انجام شده است.

معینی‌پور اظهار کرد: یکشنبه‌ها مستند «حکایت دل» که شامل ۲۰ پرتره از ۲۰ تن از مفاخر کشورمان است، پخش می شود. مسابقه «چهار سه دو یک» هم در هفته دو شب روی آنتن می‌رود. البته از ۲۱ تیر ماه همزمان با روز عفاف و حجاب برنامه انگاره هم شروع می‌شود و به مواجهه اندیشمندان با مسائل حجاب می‌پردازد.

وی افزود: سری جدید برنامه «زاویه» هم چهارشنبه ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود. برنامه ضیافت هم از این هفته هر شب ساعت ۱۹ درباره مسائل فرهنگی روی آنتن می‌رود. برنامه‌هایی همچون معرفت، پندار ۲، شوکران۲، کتاب با سس تند هم برای پاییز در راه تولید است.

معینی‌پور تصریح کرد: به طور کلی تمرکز ما روی بحث محتواست. شبکه چهار سیما در یک سال گذشته نسبت به حوزه برنامه سازی خود و مسائل روز حساس بوده است. ما در برنامه سازی انقطاع تاریخی و آینده پژوهانه داریم و هر برنامه سازی در شبکه چهار موظف است به این قضیه توجه کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.