برگزاری کنکور سراسری در ۳۵ شهر فارس

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: در ۳۵ شهر کنکور سراسری برگزار می‌شود.

برگزاری کنکور سراسری در ۳۵ شهر فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا افشاری فر نماینده سازمان سنجش در استان فارس با اشاره به اینکه ۱۷ حوزه مختلف اقدام به برگزاری آزمون سراسری می‌کند، بیان کرد: کمتر از ۸ درصد داوطلبان کشور از فارس هستند که ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب استان در کنکور سراسری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی داوطلبان کنکور سراسری در کشور تصریح کرد: امسال۶۱ درصد شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

قائم مقام دانشگاه شیراز افزود: در سراسر کشور امسال تعداد داوطلبان یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر بوده که این رقم امسال به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر افزایش یافته است.

افشاری قر ادامه داد: مطابق آمار پارسال گروه تجربی با ۵۰ هزار و ۶۹۹ نفر پرمخاطب‌ترین گروه آزمایشی است که ۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر گروه انسانی، گروه زبان با ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر، گروه ریاضی ۹ هزار و ۵۴۶ نفر و گروه هنر با ۶ هزار و ۸۴۰ نفر داوطلب شرکت در آزمون سراسری بوده اند.

معاون آموزشی و تحصیلات و تکمیلی با بیان اینکه در فارس ۵ برابر گروه ریاضی شرکت کنندگان در گروه علوم تجربی است، اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون در تمامی گروه‌های پنج گانه به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از ۱۲ تیرماه امسال برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آماده است که با وارد کردن سریال کارت اعتباری و یا مشخصات سجلی، می‌توانند کارت خود را مشاهده کنند و داوطلبانی که در بیش از یک گروه شرکت کرده اند، باید کارت هر ۲ گروه را تهیه کنند که در مجموع گروه زبان یا هنر است.

وی اظهار کرد: مهمترین کاری که در زمان پرینت داوطلبان انجام می‌دهند، چک کردن مشخصات است و در صورت هرگونه مشکل داوطلبان می‌توانند برای رفع نواقص کارت طی دو روز از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به باشگاه دانشگاه مراجعه کنند.

افشاری فر تاکید کرد: از امسال ۲ نوع دفترچه سوال وجود دارد که بر اساس نظام جدید (۶-۳-۳) و یا نظام قدیم باید ثبت نام انجام شود.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: اگر کارت داوطلبان عکس ندارد و یا عکس نامشخص باشد باید برای رفع نواقص کارت به واحد دانشگاه شیراز مراجعه کنند و همراه داشتن پرینت، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه کارت ملی قدیمی دارای نبود اعتبار است، بیان کرد: در‌های سالن آزمون از ساعت ۷ صبح و ۳۰ و ۱۴ دقیقه عصربرای داوطلبان بسته می‌شود و داوطلبان نیز باید از آوردن وسایل اضافی از جمله وسایل الکترونیکی حافظه دار خودداری کنند.

افشاری فر افزود: آزمون‌های علوم انسانی و ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه ۱۳ تیرماه، هنر در بعدازظهر همان روز، علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیرماه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در فارس تصریح کرد: داوطلبان کنکور امسال در فارس، تعداد ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر هستند که تعداد شرکت کنندگان هشت هزار و ۴۴۴ نفر افزایش داشته و از این تعداد ۶۱ درصد داوطلب زن و ۳۹ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان در استان فارس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ نفر در حوزه شهر شیراز و مابقی در ۳۴ شهرستان دیگر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ت

برپایی کنکور سراسری در ۳۵ شهر فارس

برچسب ها: کنکور ، سازمان سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار