وزیر نیرو :

۳۲ تصفیه خانه در حال ساخت است

وزیر نیرو در قزوین گفت: ۳۲ تصفیه خانه در کشور در حال ساخت است که تا پایان کار دولت به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه قزوین با اشاره به بهره برداری از ۳۲ تصفیه خانه تا پایان کار دولت، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه خانه در کشور فعال بود که این تعداد به برکت انقلاب اسلامی به ۲۲۰ مورد افزایش یافته است.

اردکانیان با بیان اینکه کشورمان در یک منطقه خشک و بیابانی قرار گرفته است، افزود: باید از ظرفیت پساب‌های تصفیه شده برای به کارگیری در بخش صنعت و کشاورزی بیش از پیش بهره ببریم.

وی ادامه داد: اگرچه دولت برای این کار یارانه در نظر گرفته است و حتی اگر مجبور شود در مواردی نیز به واردات آب اقدام می‌کند، اما بهترین گزینه استفاده از پساب‌های تولیدی و بازگردانی آن‌ها به چرخه مصرف است.

اردکانیان همچنین گفت: تصفیه خانه‌ها با کارکرد خود علاوه بر تأمین بخشی از نیاز‌های آبی بخش صنعت و کشاورزی، موجب کمک به حفظ محیط زیست نیز می‌شوند.

به گفته وزیر نیرو، در حال حاضر ۷۶ درصد از روستاییان به آب آشامیدنی بهداشتی لوله کشی شده دسترسی دارند که این میزان در استان قزوین حدود ۸۶ درصد و بالاتر از میانگین کشور است.

انتهای پیام/ک

مراسم بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار