آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رسول تقی‌پور مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد ۷۸ نفر محکومان مالی، ۵ نفر محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و ۳۶ نفر نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر نیز زندانی زن بودند افزود: مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۴۲۲ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال از این رقم از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی زندانیان، ۱۱ میلیارد ریال از طریق تسهیلات و مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، افزود: ۲۹۱ میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

وی افزود:در حال حاضر ۴۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت را سپری می‌کنند که ۷ نفر آنان زندانی زن و ۴۵۶ نفر نیز مرد هستند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: از این تعداد ۳۵۰ نفر محکومان مالی، ۱۵ نفر محکومان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی و قتل شبه عمد و تصادف رانندگی و ۹۸ نفر محکومان مهریه و نفقه هستند.

 

انتهای پیام/ش

۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزادشدند

برچسب ها: زندانی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار