فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد؛

رشد ۳۰۰ درصدی جرایم سایبری در قم/کشف ۱۴۷ کیلوگرم مخدر

سردار آقاخانی گفت:کشف جرایم سایبری در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ سردارعبدالرضا آقاخانی فرمانده‌ انتظامی استان قم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد،گفت: در سه ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته آمار و ارقام نشان دهنده کاهش چشمگیر جرایم واقعی در سطح استان است؛ در استان قم به یک نقطه مطلوب در بحث امنیتی و اجتماعی دست یافته‌ایم و این نتیجه‌ی همکاری و هماهنگی مجموعه‌ی اصحاب رسانه با پلیس و همچنین همکاری و ارتباط خوب نیروی انتظامی با دستگاه قضایی و مسئولین دستگاه‌های امنیتی است.

وی افزود:، اما متاسفانه در همین مدت افزایش بسیار زیادی در جرایم سایبری و رایانه‌ای علی الخصوص در حوزه اقتصادی رخ داده است.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری افزایش ۲۶۰ درصدی در کشف جرایم سایبری به وقوع پیوسته است، همچنین ۶ قتل در استان قم رخ داد که تمامی قاتلان دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: در سه ماهه سال ۹۸ شاهد کاهش ۹۶ درصدی در پرونده‌های تجاوز به عنف بوده‌ایم و همچنین در مجموع سرقت‌ها اعم از سرقت منزل، مغازه و کیف قاپی کاهش ۹ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: آمار خودکشی نیز در سال جاری ۲۱ درصد کاهش داشته است، همچنین در موضوع شرارت ۸ درصد کاهش و نزاع‌های دست جمعی و فردی ۴۴ درصد کاهش رخ داده است.

رشد ۸۴ درصدی تصادفات فوتی در خردادماه

وی در زمینه‌ی تصادفات راهنمایی و رانندگی ابراز نگرانی کرد و گفت: عدم دقت رانندگان در مجموع منجر به افزایش تصادفات در درون شهر و جاده‌ها شده است، در داخل استان قم شاهد افزایش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۱ درصدی در تصادفات جرحی و افزایش ۱ درصدی در تصادفات خسارتی بودیم، همچنین در محور‌های برون شهری فقط در خرداد ماه سال جاری ۲۴ نفر فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: آمار تردد در سطح جاده‌های استان نیز افزایش چشمگیری داشته است، در خرداد ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در سطح جاده‌های استان داشته‌ایم؛ ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار ورود خودرو به استان قم ثبت شده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است، اما در مجموع سه ماهه‌ی نخست ۴۲ میلیون تردد در استان گزارش شده که از این مقدار ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار ورود به استان بوده که افزایش ۱ درصدی داشته است.

آقاخانی عنوان کرد: در صورت عدم مراجعه‌ی مالک خودرو ظرف مدت ۷۲ ساعت به محل مشخص شده؛ ابلاغیه‌ی دوم مبنی بر صادر شدن دستور توقیف خودرو مورد نظر به مالک خودرو ارسال می‌شود که در صورت مراجعه به نیروی انتظامی با اخذ تعهد دستور توقیف از روی خودرو برداشته می‌شود، ولی در صورت تکرار کشف حجاب، مجدد پیامک به مالک خودرو ارسال می‌شود و خودرو توقیف می‌شود، در ادامه در صورت تکرار کشف حجاب این بار پس از مراجعه و توجیه توسط نیروی انتظامی، مالک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود؛ اجرای این طرح باعث کاهش کشف حجاب در استان شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی قم بیان کرد: در حال حاضر در استان قم سه طرح در دست اجراست؛ طرح ناظر یک مربوط به بحث مقابله با کشف حجاب در داخل خودرو‌ها است که این طرح به صورت سراسری است؛ در این طرح خودرویی که در آن راننده یا سرنشین کشف حجاب کرده توسط عناصر نیروی انتظامی که نزدیک به ۱۵۰۰ نفر هستند، شناسایی شده و پیامک اخطار به شماره صاحب خودرو ارسال می‌شود و راننده طی ۷۲ ساعت باید به نیروی انتظامی مراجعه کند.

وی  ادامه داد: طرح بعدی پلیس، جمع آوری خودرو‌هایی است که با حرکت‌های نامتعارف، لایی کشی و سایر اشکال مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند؛ این طرح در هفته سه شب اجرا می‌شود و خودرو‌های متخلف توقیف می‌شوند؛ این طرح در سه ماهه دوم شدت بیشتری خواهد گرفت؛ همچنین طرح دیگری که توسط نیروی انتظامی قم در سه ماهه دوم اجرا می‌شود، برخورد با صنوف متخلف است.

آقاخانی گفت: مردم باید در رابطه با تماس‌های ناشناس که درخواست‌های مالی دارند، هوشیار باشند و اینگونه موارد را به پلیس گزارش دهند.

فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۳ تن مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری خبرداد و گفت: ماموران نیروی انتظامی با هوشیاری بالا موفق به متلاشی کردن ۹ باند وکشف ۳ تن مواد مخدر دراین مدت شده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

رشد ۳۰۰ درصدی جرایم سایبری در قم

فرمانده انتظامی استان با اشاره به موضوع جرایم رایانه‌ای عنوان کرد: تنها قسمت جرایم که ما شاهد افزایش در وقوع آن بودیم؛ جرائم رایانه‌ای است که رشد ۳۰۰ درصدی داشته است و این یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود؛ در جرایم مربوط به رایانه و فضای سایبری بیشترین آمار مربوط به جرایم اقتصادی مثل کلاهبرداری‌های اینترنتی و مسائلی از این دست بوده است.

آقاخانی تصریح کرد: در زمینه کشف جرایم وضعیت مناسبی داریم که در مجموع سرقت‌ها ۵۱ درصد افزایش کشف و در کل سرقت‌ها اعم از سرقت‌های مهم و خرد افزایش ۵۵ درصدی در کشف را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین در جرایم امنیتی و خشن به غیر از دو مورد با حداقل ۸ دصد و حداکثر ۱۰۰ درصد کاهش وقوع جرم مواجه بوده ایم؛ در وضعیت اقتصادی نیز در فضای واقعی بر خلاف فضای مجازی کاهش ۲۵ درصدی کلاهبرداری‌ها را داشته ایم و نشان از این است که کلاهبرداری‌ها به سمت و سوی فضای مجازی رفته اند.

وی اضافه کرد: در بحث مواد مخدر نیز در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی در کشفیات را شاهد بودیم، همچنین در همه موارد مسائل اخلاقی با کاهش وقوع جرم مواجه بوده‌ایم و درمجموع ۶ جرم اخلاقی با حداقل ۲۷ درصد و حداکثر ۸۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح

رشد ۳۰۰ درصدی جرایم سایبری در قم/ افزایش ۴۱ درصدی کشف مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.