در نشست خبری مطرح شد؛

شبکه کودک جشنواره تابستانی برگزار می‌کند/ تدارک ۲۸ برنامه جدید در شبکه پویا و نهال

مدیر شبکه کودک اعلام کرد که این شبکه تلویزیونی در ایام تابستان، ۲۸ برنامه تلویزیونی جدید روی آنتن می برد.

شبکه کودک جشنواره تابستانی برگزار می‌کند/ تدارک ۲۸ برنامه جدید در شبکه پویا و نهالبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شبکه کودک سیما با حضور سرشار مدیر شبکه امروز دوشنبه ۱۰ خرداد برگزار شد.

وی گفت: شبکه کودک یک شبکه تربیت محور است که از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده و به شکل تخصصی برای مخاطبان زیر ۱۲ سال برنامه پخش می‌کند. این شبکه دارای دو کانال است؛ کانال پویا ویژه خردسالان زیر ۶ سال و کانال نهال ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال. باید گفت یک منظومه تربیتی پشتیبان برنامه سازی در شبکه کودک سینماست.

سرشار افزود: تابستان امسال به نسبت سال‌های گذشته تابستان دشواری برای خانواده‌هاست؛ چرا که سفر‌های تابستانی و ثبت نام در کلاس‌های ورزشی و هنری تحت تأثیر وضعیت اقتصادی است. حتی بعضی خانواده‌ها که مستأجر بودند، حالا خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر اجاره می کنند. شبکه کودک نسبت به شرایط اقتصادی خانواده‌ها و تأثیرات آن بر سبک زندگی آگاه است و تلاش می‌کند دستیار خانواده‌ها در کاهش تأثیرات منفی این مسئله باشد. طبیعی است در چنین شرایطی تماشای تلویزیون یکی از تفریحات مهم فرزندان ما در اوقات فراغت تابستانی خواهد بود.

مدیر شبکه کودک عنوان کرد: برنامه ریزی تابستانی شبکه کودک رویکرد سرگرمی وار دارد و تلاش شده برنامه‌هایی برای تابستان انتخاب شود که قالبی جذاب و سرگرم کننده و از سوی دیگر محتوای غنی و آموزنده داشته باشند. مهارت آموزی، ترویج کتابخوانی، تشویق کودکان به ورزش و آ‌موزش، سبک آموزش ایرانی اسلامی مهمترین محور‌های محتوایی برنامه‌های تابستانی شبکه کودک هستند.

سرشار با اشاره به معرفی برنامه‌های تابستانی اظهار کرد: برنامه‌های تابستانی شبکه کودک در قالب یک جشنواره تابستانی ۷۱ روزه برگزار می‌شود. این جشنواره از ابتدای تیر آغاز شده و تا نهم شهریور ادامه دارد. در این جشنواره ۲۸ عنوان برنامه جدید در شبکه‌های پویا و نهال پخش خواهد شد؛ یعنی به طور میانگین هر سه روز یک عنوان برنامه جدید تقدیم بچه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در جشنواره تابستانی شبکه کودک ساعت پخش برنامه‌ها دو ساعت افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که بر اساس نظرسنجی‌ها الگوی تماشای تلویزیون توسط کودکان در فصل تابستان با دیگر فصل‌ها متفاوت است. به همین خاطر شبکه نهال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ برنامه‌های خود برای کودکان زیر ۱۲ سال پخش خواهد کرد و شبکه پویا نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه‌های ویژه خردسالان را برای زیر ۶ سال پخش می‌کند.

مدیر شبکه کودک با اشاره به اینکه  شبکه پویا با هفت عنوان برنامه ایرانی جدید به پیشواز تابستان رفته است، عنوان کرد: فصل‌های دو و سه پویانمایی موفق «ببعی» مهمان خردسالان در تابستان ۹۸ است. همچنین شبها، در برنامه «شب به‌خیر بچه‌ها» خانم مریم وطن‌پور، یک قصه جدید را همراه با چند عروسک اجرا می‌کند تا مروج قصه‌گویی و کتاب‌خوانی برای خردسالان باشد. همچنین فصل سوم مستند پرطرفدار «خدا چه آفریده» نیز تولید شده که بچه‌های زیر شش سال را از دیدگاهی توحیدی، با پدیده‌های جهان و شگفتی‌های خلقت آشنا می‌کند. یک برنامه بزرگ ترکیبی استودیویی نیز برای خردسالان در راه است که جزئیات آن جداگانه اعلام خواهد شد.

وی افزود: پویانمایی‌های خارجی جدید «ماشین‌کوکی‌ها»، «صندوقچه بازی»، «موفی»، «پنگوئن کوچولویی به نام پورورو»، «ماجرا‌های جنگل» و «اتوبوس‌های کوچولو» نیز از کانال پویا برای خردسالان پخش خواهند شد.

سرشار در خصوص برنامه برنامه مل مل اظهار کرد: کانال نهال نیز با فصل جدید برنامه بسیار محبوب «مل‌مل» میزبان اوقات فراغت تابستانی کودکان شش تا ۱۲ سال است. خانم فاطمه امینی، محبوبترین مجری زن تلویزیون اجرای این برنامه را برعهده دارد و چند عروسک و کارشناس عروسک‌سازی نیز کنار ایشان نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه جدید «پف‌فیلم» هم یک جشنواره دیدنی از فیلم‌های سینمایی پویانمایی را به راه انداخته و هر روز، یک فیلم را برای کودکان پخش می‌کند. مرکز پویانمایی صبا هم فصل جدید دو مجموعه پویانمایی ایرانی به نام‌های «مهارت‌های زندگی» و «خانه ما» را تولید کرده که از کانال نهال پخش خواهند شد.

مدیر شبکه کودک با اشاره به هدف این شبکه در سال ۹۸ توضیح داد: سال ۹۸، سال توجه بیشتر شبکه کودک به قالب مستند است. فصل دوم مستند گردشگری «دورت بگردم ایران» نیز آخرین روز‌های پس‌تولید را طی می‌کند و روایتگر سفر جذاب دو خانواده جدید با ۵ کودکشان به غرب کشور است. همچنین مستند خارجی «کتاب وحش» نیز برای اولین بار از کانال نهال پخش خواهد شد.

وی ادامه داد:جشنواره تابستانی شبکه کودک با ۱۱ عنوان پویانمایی خارجی، گرمتر می‌شود. «خرس‌های محافظ جنگل»، «ریون ناقلای کوچولو»، «رکاب‌زنان»، «تعمیرکاران»، «پنگوئن ببری»، «پیمان دوستی»، «موش خبرنگار»، «نگهبانان شیردل»، «نیکو و شمشیر نورانی»، «پاندای کنگفوکار: پنجه آتشین» و «کنام اژدها» مجموعه‌های پویانمایی خارجی جدیدی هستند که در تابستان ۹۸ از کانال نهال شبکه کودک پخش خواهند شد.

مدیر شبکه کودک پیرامون یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها تصریح کرد: آشنایی با آثار هنری و محصولات فرهنگی مناسب فرزندانشان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است. شبکه کودک برای این موضوع مهم نیز برنامه‌ریزی کرده تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، محصولات آن‌ها را کارشناسی کند و کالا‌های برتر فرهنگی مناسب خردسالان یا کودکان را به خانواده‌ها معرفی کند. جزئیات این برنامه، بعدا اعلام خواهد شد.

مدیر شبکه کودک در بخش دیگر، درباره پخش برنامه کودک در ماهواره و اقدامات شبکه کودک سیما در این راستا تصریح کرد: ۸۴ درصد خردسالان و ۸۲ درصد کودکان بیننده کانال های ما هستند و بیشترین میزان بیننده تلویزیون را شبکه کودک شکل می دهد‌ و گروه های محدودی بیننده شبکه های ماهواره ای هستند که البته دلایل مشخصی دارد.

وی در این باره افزود: با این حال آماده سازی  که در داخل کشور انجام می شود، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در خارج انجام می شود. به طور مثال دوبله و نسخه ای که از کارهای خارجی در داخل کشور آماده می شود، بسیار باکیفیت تر است. ۲۵ درصد جمعیت کشور ما را خردسالان تشکیل می دهند. باید انیمیشن ها و سریال های بسیاری تولید شود.

مدیر شبکه کودک در ادامه درباره فعالیت شبکه در حوزه ادبیات فارسی عنوان کرد: شبکه کودک در حوزه پاسداشت زبان فارسی پیشروترین شبکه است و در این زمینه به وضعیت قابل قبولی رسیده ایم. مجریان ما در این شبکه هر واژه انگلیسی که استفاده کرده‌اند، سه هزار تومان جریمه شده اند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
AMIR
۱۲:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۸
اخه چرا ململ تو تایم نوجوانانه این فیلم کاملا مسخره و حوصله سر بر است
آخرین اخبار