فشار مختلف مردم به خصوص کشاورزان و گردشگران در رعایت نکات ایمنی

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هر روز شاهد چند مورد آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های استان هستیم، از قشار مختلف مردم به خصوص کشاورزان و گردشگران خواست در روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری با اشاره بارندگی‌های خوب فصل بهار و پوشش گیاهی فراوان مراتع و جنگل‌ها افزود: کار اطفا حریق مراتع و جنگل‌ها کار چند اداره نیست بلکه باید همه ادارات و ارگان‌ها همیشه آماده باشند.

او از اداره امور عشایری خواست باتوجه به اینکه عشایر در خط مقدم این حوادث قرار دارند آن‌ها را آموزش دهند تا به موقع آتش را خاموش کنند.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سال رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی جامعه را از نظر معیشت در سختی قرار داده است و تنها راه برون رفت از این وضعیت رونق بخشیدن به تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال است.

رنجبر تاکید کرد که تمام ادارات و بانک‌ها باید در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید تسهیلگری بیشتری به خرج دهند و خود گام به گام با سرمایه گذاران در راستای تسهیل امور حرکت کنند.

وی در ادامه فعال سازی بنگاه‌های اقتصادی راکد را یکی از اولویت‌ها شهرستان برای مبارزه با بیکاری توصیف کرد و گفت: در شرایط سخت فعلی ایجاد اشتغال و تولید ادامه راه شهدا است و باید همه و همه پای کار باشیم.

رنجبر همچنین به دهه کرامت و مناسبت‌های این دهه اشاره کرد و از ارگان‌ها خواست برای ایجاد شور نشاط اجتماعی جامعه در این جشن‌های معنوی شرایط را فراهم کنند و با عتبات و عالیات و نمایندگی آستان قدس همکاری لازم انجام دهند.

وی در ادامه به طرح جامع تاق بستان و جشنواره نیلوفر در شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های مهم اشتغالزایی استان توجه به صنعت گردشگری است و شهرستان کرمانشاه با وجود سرمایه ارزشمند مانند تاق بستان، سراب نیلوفر و سراب یاوری اگر روی توسعه آن‌ها کار کنیم و سرمایه گذار برای فراهم کردن زیرساخت‌های تفریحی آنان جذب کنیم می‌توانیم از این سرمایه‌های خدادی ارزشمند در راستای رونق گردشگر و اشتغال استفاده نماییم.

این مقام مسئول در ادامه از روند افزایش بازگشت روستاییان به روستا‌ها در شهرستان خبر داد و گفت: بخشداری‌ها از احیا دوباره روستا‌ها گزارش داده اند و طبق آمار که اعلام شده روند مهاجرت معکس شده و روستاییان از شهر‌ها به روستاهایشان در حال بازگشت هستند که خبر خوبی است، زیرا یکی از سیاست‌ها دولت بازگشت دوباره روستاییان به روستا و احیای زندگی دوباره در جا‌های که خالی از سکنه شده است.

رنجبر در ادامه بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای روستا‌های دوباره احیا شده تاکید کرد و افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ اشتغالزای دولت طرح اشتغال روستایی و عشایری است که برای اجرای اعتبارات بسیار مناسبی گذاشته شده و نتیجه آن بازگشت افراد به روستا‌ها است.

وی در پایان به طرح نشاط اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و گفت: در راستای پر کردن اوقات و فراغت جوانان و نوجوانان و شور و نشاط اجتماعی در فصل تابستان اداره اوقات و امور خیریه برنامه‌های آموزشی قرآن، کلاس زبان، اردو با هزینه رایگان برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

بنگاه‌های راکد شهرستان باید دوباره فعال سازی شوند

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار