خادمی مطرح کرد؛

آمادگی کامل ایران برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه_بصره/ طراحی‌اولیه پل ریلی بزرگ اروند انجام شد

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل گفت: ایران آمادگی کامل دارد که خط ریلی ۳۲ کیلومتری شلمچه_بصره را با همکاری بنیاد مستضعفان انجام دهد.

آمادگی کامل ایران برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه_بصره/ طراحی‌های اولیه برای پل ریلی بزرگ اروند انجام شده استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در مراسم نشست سه جانبه حمل ونقل ایران، عراق و سوریه با بیان اینکه مسئولیت احداث راه‌آهن شلمچه_بصره به شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل واگذار شده است، گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به کشور عراق اقدامات خوبی انجام شده و پیش از این سفر تفاهم‌نامه احداث خط ۳۲ کیلومتری راه‌آهن شلمچه_بصره با کشور عراق امضا شده بود.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که بین این دو کشور به امضا رسید، مسئولیت‌های ایران و عراق به صورت جداگانه درباره احداث ۳۲ کیلومتر خط ریلی (برای اتصال خطوط ریلی دو کشور به یکدیگر) مشخص شده و در همین زمینه شرکت ساخت، سرمایه‌گذار و پیمانکار مناسبی را برای این پروژه انتخاب کرده است که یکی از این پیمانکاران و سرمایه‌گذاران بنیاد مستضعفان است که سابقه بسیار خوبی در انجام پروژه‌ها دارد.


بیشتر بخوانید: آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه به بصره تا سه ماه دیگر/ اتصال بندر امام(ره) به بندر لاذقیه در آینده نزدیک 


مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افزود: در هیئت دولت مسئولیت اجرای این پروژه بنیاد مستضعفان است.

خادمی تصریح کرد: مشاوره پروژه به منطقه اعزام و در دو فاز خاک‌ریزی و زیرسازی عملیات آغاز شده است، اگر کشور عراق زمین مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد ایران  برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی آمادگی لازم را دارد.

وی در پایان گفت: مراحل اولیه طراحی  پل ریلی بزرگ اروند انجام شده و ایران آمادگی دارد با توجه به طراحی این پل تا سه ماه آینده عملیات اجرایی را هم آغاز کند.

انتهای پیام/

آمادگی ایران برای آغاز عملیات اجرایی پل ریلی بزرگ اروند تا سه ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار