تظاهرات علیه ژنرال‌های حاکم در سودان در یکی از شهرهای بزرگ این کشور

صد‌ها نفر در شهر ام‌درمان سودان با برگزاری تجمع و تظاهرات، هیئت نظامی حاکم در کشورشان را محکوم کرده و تشکیل یک دولت غیرنظامی را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صد‌ها نفر روز دوشنبه در شهر ام‌درمان که از شهر‌های بزرگ سودان است، با برگزاری تجمع و تظاهرات، هیئت نظامی حاکم در کشورشان را محکوم کرده و تشکیل یک دولت غیرنظامی را خواستار شدند.

در تظاهرات اعتراض آمیز روز یکشنبه در سودان که با مداخله نیرو‌های امنیتی و پلیس به خشونت کشیده شد هفت نفر کشته و بیش از یکصد و هشتاد نفر زخمی شدند.

صبح روز دوشنبه اجساد سه جوان سودانی که هدف گلوله قرار گرفته بودند توسط ساکنان شهر ام‌درمان نزدیک رودخانه نیل کشف شد. این اتفاق خشم مردم شهر را برانگیخت و آن‌ها را به تظاهرات بر ضد ژنرال‌های حاکم در سودان ترغیب کرد.

حدود ششصد تظاهرکننده سودانی جاده منتهی به پل نیل‌سفید را که ام‌درمان را به خارطوم پایتخت سودان متصل می‌کند، مسدود کردند.

معترضان سودانی در برابر چشمان نیرو‌های پلیس ضدشورش کشورشان موانعی در جاده ایجاد کردند و ضمن سر دادن شعار‌هایی بر ضد هیئت نظامی حاکم در سودان، انتقام خون تظاهرکنندگان کشته شده را خواستار شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار