شناسایی دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در مهاباد

نایب رئیس اتاق اصناف مهاباد گفت از شناسایی دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، چیا قربانی اقدم نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان مهاباد گفت: دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان شناسایی شده است. 

وی افزود: ۸۰ درصد واحد‌های صنفی شناسایی شده مربوط به مجتمع‌های تجاری از جمله بازارچه‌های نور، اصغری و تاناکورای مهاباد است که صاحبان آن‌ها تاکنون اقدام به دریافت پروانه کسب و یا تمدید آن نکرده اند.

قربانی اقدم، با اشاره به اینکه از سوی واحد بازرسی برای واحد‌های بدون پروانه کسب ضمن ارسال دعوت نامه از اتحادیه‌های مربوطه، راهنمایی‌های لازم هم در این زمینه ارائه شده است، افزود: با وجود تخفیف ۳۰ درصدی اتاق اصناف به واحد‌های بدون پروانه درمجتمع‌های سطح شهر، این واحد‌ها در خصوص دریافت پروانه کسب تاکنون از این طرح استقبال نکرده اند.

وی اضافه کرد: برای این واحد‌ها جهت دریافت پروانه کسب در مرحله نخست اخطاریه صادر شده است، اما در صورت همکاری نکردن طبق قانون نسبت به پلمب واحد‌های متخلف اقدام خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان مهاباد تصریح کرد: با تسهیل شرایط صدور پروانه کسب برای واحد‌های صنفی، می‌توان گام جدی در این خصوص برداشت و از تخلفات و بی قانونی‌ها جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: وجود واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار و پیگیری تخلفات آن‌ها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/ج

شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه در شهرستان مهاباد

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.