مجلس شبیه خوانی «آزمون فریدون» کاری از گروه شبیه خوانی متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) گرمسار به نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی راه یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  علی عزیزی نویسنده و کارگردان شبیه خوانی «آزمون فریدون» گفت: این اثر به همراه هفت اثر نمایشی دیگر به این جشنواره راه یافت.

مجلس شبیه خوانی «آزمون فریدون» اقتباسی آزاد از داستان شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در آن تقسیم حکومت جهان بین فرزندان فریدون با داستانی حماسی جنبه معنوی آن را نیز مد نظر قرار داده است.

در این اثر آیینی سنتی، برخی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت شبیه خوانی کشور و همچنین تعدادی از هنرمندان جوان شهرستان گرمسار به ایفای نقش می‌پردازند.

گروه شبیه خوانی متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) شهرستان گرمسار، با تکیه بر ظرفیت بومی جوانان شهرستان گرمسار، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد و تاکنون موفق به کسب رتبه‌ها و جایزه‌های متعدد در جشنواره‌ها و سوگواره‌های استانی و سراسری شده است.
مرتضی صفاریان، علی عزیزی، حسن خصالی، امیرحسین قاسمی، مهدی اعرابی، کامران زرین کفش و مرتضی درویشی، از شبیه خوانان این مجلس هستند و اجرای موسیقی این اثر هنری را حمید فرخی، رضا زرنوشه فراهانی و امید تیمار بر عهده دارند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی مرداد ۹۸ بین عید‌های قربان و غدیر در تئاتر شهر تهران برگزار می‌شود.

علی عزیزی، هنرمند نویسنده و کارگردان گرمساری، پارسال جایزه بهترین متن، برای نمایش آیینی سنتی «کینِ ایرج» را کسب کرد.

انتهای پیام/ح

آزمون فریدون به جشنواره نمایش‌های آیینی سنی راه یافت

برچسب ها: تئاتر ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.