فعالیت ۹ مرکز خرید تضمینی گندم در همدان

فرماندار همدان از فعالیت ۹ مرکز دائم و موقتی خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری فرماندار همدان گفت: ۵ مرکز دائمی و ۴ مرکز موقت برای خرید تضمینی گندم کشاورزان در سطح شهرستان همدان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مراکز موقت خرید گندم صرفاً مجاز به خرید و تخلیه بار‌های زیر ۸ تن هستند، ادامه داد: بار‌های بیش از این مقدار باید به مراکز دائمی خرید تضمینی هدایت شوند.

فرماندار همدان با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر خرید بیشتر از قیمت تضمینی یا عدم فروش گندم با احتمال افزایش قیمت مطرح شده است که در این خصوص نظارت کافی باید اعمال شود، گفت: اگر موردی شناسایی شد به عنوان اخلال در نظام اقتصادی قطعاً تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

افشاری با تاکید بر اینکه حداکثر تسهیل در خرید، تحویل، پرداخت وجه و آهنگ حمل برای کشاورزان در مراکز خرید شهرستان به عمل می‌آید، گفت: نخستین عامل مورد توجه در خرید گندم بحث کیفیت و مرغوبیت است.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی اردیبهشت بخشی از کشت گندم دیم دچار تنش شده است.

این مسئول قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم را یک هزار و ۷۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: بابت هر کیلو ۲۰ تومان کمک هزینه حمل و نقل برای پرداخت به کشاورزان پیش بینی شده که بلافاصله قابل پرداخت است.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۵ مرکز خرید دائمی گندم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار