آغاز عملیات گسترده ضدتروریستی پلیس در استرالیا

بنا بر اعلام رسانه‌ها، پلیس استرالیا عملیات گسترده و چندجانبه ضدترور را از ساعات اولیه امروز سه‌شنبه در شهر سیدنی آغاز کرده است.

آغاز عملیات گسترده ضدترور پلیس در استرالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه «نیوز کورپ استرالیا» اعلام کرد از ساعات اولیه امروز (سه‌شنبه)، پلیس سیدنی عملیات گسترده ضدترور را در این شهر آغاز کرده و در این رابطه سه نفر مظنون بازداشت شده است.

بنا به گزارش این رسانه، این سه فرد دستگیر شده همگی مرد هستند و در ایستگاه پلیس «بنکستون» در بازداشت به سر می‌برند. هنوز اتهامی علیه آن‌ها اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی و ارتباط داشتن با گروه داعش از اتهامات آن‌ها باشد.

سخنگوی پلیس در این خصوص به رسانه‌ها گفت «تیم مبارزه با تروریسم فعالیت عملیاتی خود را در سیدنی از امروز آغاز کرد... در نتیجه این عملیات خطری فوری امنیت جامعه را تهدید نمی‌کند».

این سخنگو با اشاره به دستگیری سه فرد مظنون تاکید کرد خطری جدی وجود ندارد و اطلاعات بیشتر در خصوص این عملیات در ادامه روز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

هنوز جزئیاتی در خصوص هویت بازداشت‌شدگان منتشر نشده است. در نوامبر سال ۲۰۱۶، دولت استرالیا اعلام کرد قصد دارد تغییراتی را در قانون شهروندی این کشور ایجاد کند و شهروندی کسانی را که دوتابعیتی هستند و به اقدامات تروریستی محکوم شده‌اند، لغو کند. بر اساس قانون کنونی استرالیا، تنها دو تابعیتی‌هایی که به شش سال و یا بیشتر زندان محکوم شده‌اند ممکن شهروندی استرالیا را از دست بدهند.

گفته می‌شود محدودیت‌های تازه‌ای که در قانون استرالیا اعمال خواهد شد مانع بازگشت شهروندانی داعشی این کشور می‌شود که به سوریه و یا عراق رفته و با پیوستن به داعش در آنجا جنگیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار