دادستان نظامی استان مرکزی از کسب رتبه نخست دادگاه نظامی استان مرکزی در کیفیت بررسی پرونده‌های ورودی خبرداد.

دادگاه نظامی استان مرکزی رتبه نخست کشور در کیفیت بررسی پرونده‌هاجلالی دادستان نظامی استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: دادگاه نظامی استان مرکزی توانسته در سال گذشته رتبه نخست در زمینه کیفیت بررسی پرونده‌های ورودی به این دادگاه و همچنین تعداد بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان‌ها را به خود اختصاص دهد.

جلالی افزود: در راستای اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در استان مرکزی در سال ۹۷ شاهد ۹.۸ درصد کاهش ورودی پرونده‌ها نسبت به سال ۹۶ به دادگاه و دادسرا‌های نظامی استان بوده ایم

وی با اشاره به الویت رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوقه در الویت دستور قوه قضائیه اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوقه که مربوط به قبل از سال ۹۷ در دادگستری استان است در الویت است که در حال حاضر ۱۳۲ فقره است که در حال بررسی هستند.

کاهش ۳۸ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی استان مرکزی

دادستان نظامی استان مرکزی بیان کرد: در زمینه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی استان مرکزی در سال ۹۷ میانگین زمانی ۶۳ روز بوده است که نسبت به سال ۹۶، ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی از طرح تشویقی برای فراریان از خدمت در استان مرکزی خبر داد و گفت: اگر فراریان از خدمت خودشان را هرچه سریعتر معرفی کنند می‌توانند از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی استفاده کنند و در غیر اینصورت اگر بازداشت شوند به یکسال حبس مجازات می‌شوند.

جلالی تصریح کرد: درصدد تشکیل کارگروه جلب فراریان از خدمت سربازی هستیم که از طریق شناسایی محل سکونتشان اقدام به بازداشت آن‌ها خواهیم کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.