تولید و تشخیص تصاویر تقلبی دستاورد جدید هوش مصنوعی +فیلم

محققان دانشگاه MIT و شرکت IBM توانستند با آموزش دادن به هوش مصنوعی، نرم‌افزاری به نام GANpaint Studio طراحی کنند که توانایی تولید و تشخیص تصاویر تقلبی را دارد.

تولید و تشخیص تصاویر تقلبی دستاورد جدید هوش مصنوعی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عموما طراحی رندرهای دیجیتالی و ویرایش عکس‌ها ساعت‌ها زمان می‌برد اما محققان دانشگاه MIT (موسسه تکنولوژی ماساچوست) و شرکت IBM (ماشین‌های تجاری بین‌المللی) تصمیم گرفته‌اند این مسئله را تغییر دهند.

آن‌ها هوش مصنوعی ساخته شده به وسیله خودشان را برای تولید تصاویر از پایه‌ آموزش داده‌اند. هوش مصنوعی ساخته شده به وسیله این شرکت توانایی تولید هوشمند یک تصویر از پایه‌‌ را دارد. در حالی که این فناوری می‌تواند برای هنرمندان و طراحان سودمند باشد، همچنین می‌تواند به محققان چگونگی یادگیری زمینه به وسیله شبکه‌های عصبی را ارائه دهد. تیم توسعه دهنده این فناوری امیدوار است که در آینده به وسیله فناوری تازه ساخته شده خود، ابزاری برای کشف تصاویر جعلی یا تغییر یافته ایجاد کند.

نرم‌افزار GANpaint Studio و توانایی‌های آن

نام این نرم‌افزار جدید GANpaint Studio است. نسخه دموی رایگان GANpaint Studio هم‌اکنون در سایت این شرکت در دسترس است. با استفاده از این نرم‌افزار جدید می‌توانید به جای اضافه کردن دستی درخت به تصویر خود، تنها به هوش مصنوعی دستور دهید تا این کار را انجام دهد. GANpaint Studio با توجه به صحنه و نور بهترین گزینه را انتخاب کرده و به تصویر اضافه می‌کند. البته قابلیت‌هایی که در این نرم‌افزار در دسترس شما قرار می‌گیرد به درخت محدود نمی‌شود. شما می‌توانید مواردی مانند در، پنجره و چمن نیز به تصاویر خود اضافه کنید. حتی قابلیت حذف اجسام از تصویر نیز در GANpaint Studio وجود دارد. در ادامه نحوه عملکرد این نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید:

آینده‌ نرم‌افزار GANpaint Studio

همانطور که پیشتر گفتیم این نرم‌افزار تنها یک نسخه بتا است و هنوز بسیار برای بهتر شدن آن به تلاش نیاز است. اما گروه توسعه دهنده GANpaint Studio امیدوارند در آینده بتوانند از آن در ویرایش حرفه‌ای فیلم نیز استفاده کنند. برای مثال اگر وجود یک شی خاص در صحنه فیلم ضروری باشد می‌توانند به صورت دیجیتالی و با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی این کار را انجام دهند.

هنگامی که محققان در حال آموزش به هوش مصنوعی GANpaint Studios بودند متوجه مطلب جالبی شدند. این فناوری خود متوجه روابط بین اشیا شد و قوانین ساده آن‌ها را یاد گرفت. یعنی برای مثال پس از چند بار تمرین متوجه شد در نباید در آسمان باشد و جای آن عموما درون یک دیوار است. از آنجایی که GANpaint Studio از یک GAN (مجموعه‌ای از شبکه‌های عصبی که برای بهتر شدن در برابر یکدیگر رقابت می‌کنند) استفاده می‌کند، باید برای تصمیم‌گیری‌هایی مانند عدم ظاهر شدن ابر در چمن، استدلال‌های داخلی ارائه شود. این بینش می‌تواند به محققان کمک کند تا درک کنند چگونه شبکه‌های عصبی زمینه را درک می‌کنند.

در حالی که GANpaint Studio به افراد کمک می‌کند تصاویر غیرواقعی بسازند، به دانشمندان علوم رایانه‌ای نیز کمک می‌کند این تصاویر را تشخیص دهند. یکی از توسعه دهندگان این نرم‌افزار گفت: «شما باید قبل از دفاع در برابر حریف خود آ« را به خوبی بشناسید.» این محققان کار خود را ماه آینده در کنفرانس رسمی خود معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/

هوش مصنوعی تصاویر تقلبی تولید می‌کند

برچسب ها: فناوری ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار