پاک آیین در کنفرانس حقوق بشر آمریکایی:

می‌توانیم با پیگیری مسئله حقوق بشر در ایجاد تمدن اسلامی موثر باشیم

معاون بین المللی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: با پیگیری مسئله حقوق بشر آمریکا می‌توانیم هم در افول آمریکا و هم در ایجاد تمدن نوین اسلامی موثر باشیم.

می‌توانیم با پیگیری مسئله حقوق بشر در ایجاد تمدن اسلامی موثر باشیمبه گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پاک آیین معاون بین المللی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در موسسه فرهنگی هنری شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: رهبری فرمودند یک هفته به عنوان حقوق بشر آمریکایی انتخاب شود، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که این دستور رهبری تبلیغاتی بوده با یک دستور راهبردی و استراتژیک است؟

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با تمدن اسلامی دارد که رهبری آن را در گام دوم مطرح کرده اند.

پاک آیین خاطر نشان کرد: آمریکا خود را راس تمدن غرب می‌داند و از سوی دیگر ایران هم به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی است که این مسئله این دو را در مقابل هم قرار می‌دهد.

وی افزود. یکی از پایه‌های اساسی تمدن غرب مکتب لیبرال دموکراسی است که خود را دیدگاه برتر می‌داند. فوکویاما یکی از اندیشمندان‌ این مکتب می‌گوید ما به دنبال رهبری غیر اخلاقی نخبگان هستیم یعنی کسی که به دنبال رهبری است باید اخلاق را کنار بگذارد.

پاک آیین ادامه داد: این تفکرات باعث جنایات آمریکا نظیر حمایت از عربستان در جنگ یمن شده است.

وی با اشاره به اینکه لیبرال دموکراسی نمی‌تواند یک الگوی جهانی مطلوب باشد، گفت: سطح درگیری ایران آمریکا یک سطح تمدنی است، چرا که آمریکا خود را راس تمدن غرب می‌داند و ایران دایه دار تمدن اسلامی است.

پاک آیین تصریح کرد: موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با افول آمریکا دارد که رهبری آن مطرح کرده بودند، همچنین نخبگان غربی پیش از این افول آمریکا را مورد بررسی قرار داده بودند.

وی افزود: یکی از دلایل تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی خود حفظ مقبولیت جهانی است، از این سو هر میزان حقوق بشر آمریکا دچار افول شود نزول قدرت آمریکا افزایش پیدا می‌کند.

پاک آیین تصریح کرد: ما با پیگیری مسئله حقوق بشر آمریکا می‌توانیم هم در افول آمریکا و هم در ایجاد تمدن نوین اسلامی موثر باشیم، ما باید به مسئله حقوق بشر آمریکایی به صورت راهبردی نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در مسئله حقوق بشر آمریکایی باید چند کار مهم انجام دهیم، گفت: یکی از این کار‌ها پایش است یعنی ما باید جنایت در حق بشریت را پایش کنیم که یکی از کار‌های خوب فعالان سیاسی فلسطین ساخت مراکز متعدد مربوط به این مسئله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار