افزایش ۴ درصدی مصرف آب در فصل بهار

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران، گفت: میزان مصرف آب مشترکان خانگی در ۳ ماهه اول امسال در مقایسه با پارسال ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد رضا محمودی معاون بهره برداری آب وفاضلاب شهری مازندران با اشاره به افزایش دمای هوا و تقاضای مصرف آب گفت: سرانه مصرف آب توسط هر فرد در استان ۲۰۲ لیتر نفر در روز است که نسبت به میانگین کشوری که ۱۷۰ لیتر نفر در روز برآورد می‌شود، بالاتر است.

وی، استاندارد جهانی سرانه مصرف آب هر فرد را۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر نفر در روز دانست و افزود: چنانچه الگوی مصرف آب تغییر نکند، کمبود آب دامنگیر شهروندان خواهد بود.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران با بیان اینکه این استان همواره پذیرای مسافران متعددی از سراسر کشور در فصل تابستان است گفت: همزمان با افزایش جمعیت مسافر، میزان تقاضای مصرف آب نیز افزایش می‌یابد.

وی، افزود: با توجه به متناسب بودن ظرفیت تاسیسات آبرسانی با جمعیت ثابت شهرها، در برخی از نقاط از جمله شهر‌های ساحلی که در فصل تابستان ۳-۲ برابر جمعیت سیار و غیرثابت آن افزایش می‌یابد، کمبود آب بیشتری داریم.

محمودی گفت: از مسافران و هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود با مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیر ضروری مانع افت فشار آب شوند.

وی به تدابیر اندیشیده شده در مقابله با کمبود آب اشاره کرد و گفت: برای این امر مدیریت در توزیع آب، ذخیره آب در ساعات کم مصرف و توزیع در ساعات پرمصرف، مهندسی مجدد و بهسازی منابع تامین پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه مشترکین عزیز به راحتی می‌توانند با بکارگیری چند روش ساده از افت فشار و یا قطع احتمالی آب جلوگیری نمایند افزود: استفاده از کاهنده‌های مصرف آب، پرهیز از شستن خودرو، حیات منزل و آبیاری باغ‌ها وب اغچه‌ها با آب شهری و پرهیز از مصارف غیر ضروری در کاهش میزان مصرف آب موثر است.

وی، از هم استانی‌های عزیز خواست در صورت مشاهده هدر رفت آب ناشی از شکستگی خطوط انتقال و یا شبکه آبرسانی، آن را به سامانه ۱۲۲ گزارش دهند.
انتهالی پیام/س
 

افزایش مصرف آب در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.