اظهارات جدید خواهر «لیدا کاوه» درباره پرونده مرموز خواهرش

طی چند روز گذشته ورزشکار دختر مشهوری که مدتی همه از او بی‌خبر بودند پیدا شده است اما پرونده او همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بعد از آن ٩ روز معمایی حالا دو روزی است که کاربران فضای مجازی و آن‌هایی که پیگیر گم‌شدن لیدا کاوه لی بودند، در شوکی عجیب قرار گرفتند. ماجرایی مرموز که ذهن هر شنونده و خواننده‌ای را درگیر می‌کند. داستان گم شدن لیدا کاوه لی پر از ابهام بود، اما حالا ماجرای پیدا شدنش هم مبهم‌تر است.

لیدا کاوه؛ از فرضیه اذیت و آزار تا جذب فالوئر /حقیقت ماجرای ورزشکار معروف گمشده چه بود؟

لیدا نخستین چیزی که پس از پیدا شدنش به زبان آورد، ماجرای یک آدم‌ربایی بود که توسط دو سرنشین یک پراید صورت گرفته بود تا جایی که این سرنشینان پراید در این مدت او را بی‌هوش می‌کردند و می‌خواستند قلب لیدا را پیوند بزنند، اما انگار آزمایش‌ها منفی بوده است، به همین خاطر لیدا را در پارک مرزداران رها کرده‌اند. اما سردار رحیمی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران گفت که ماجرای آدم‌ربایی منتفی است. درحالی ماجرای پیدا و پنهان لیدا پیچیده‌تر می‌شد و در فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها جزییات دیگری از این پرونده فاش می‌شد که پلیس پایتخت همه این‌ها را رد کرده و گفته است این پرونده به هیچ عنوان امنیتی نبوده و آدم‌ربایی نیست.


بیشتر بخوانید: ماجرای عجیب و غریب مفقود شدن «لیدا کاوه»، ورزشکار معروف از زبان رییس پلیس پایتخت


هنوز هیچ چیز جدیدی در پرونده مشخص نشده است و تحقیقات برای بررسی بیشتر همچنان ادامه دارد.  خواهر لیدا کاوه گفت: «از زمانی که لیدا پیدا شده است، در شوک هستیم، همه چیز به هم ریخته است. لیدا در بیمارستان بستری است و تنها چیزی که گفته ماجرای آدم‌ربایی بوده، ما هم نمی‌توانیم در این خصوص صحبت کنیم، چون پلیس آگاهی درحال تحقیقات است، تا ماجرای گم‌شدن لیدا و این‌که در این مدت چه بر او گذشته است، فاش شود.»

جمعه -٣١ خردادماه - خبری مبنی بر گم‌شدن دختر ورزشکاری به نام لیدا کاوه لی در فضای مجازی منتشر شد. خبری که خیلی زود در صفحات مختلف کاربران اینستاگرامی و توییتری انتشار یافت که مضمون آن طلب کمک خانواده این دختر از هموطنان برای یافتن او بود. خواهر لیدا کاوه لی درخصوص چگونگی ناپدید‌شدن این دختر گفته بود: «لیدا خبر داد که تلفن همراهش شارژ ندارد و درحال خاموش شدن است و از من خواست نگران نباشم. چند ساعت بعد وقتی به خانه آمدم، هنوز لیدا نیامده بود. صبر کردم، ولی باز به خانه نیامد.»

بی‌خبر ماندن خانواده لیدا کاوه لی از وی روز‌ها به طول انجامید و خبر ناپدید شدن او، چون موجی در فضای مجازی و صفحات مجازی به حرکت درآمد و همه جامعه را نگران وضع سلامت و حیات این دختر کرد، تا این‌که درنهایت در پارک مرزداران پیدا شد. حال جسمی مناسبی نداشت و بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت. اما هنوز ماجرای گم‌شدن و پیدا شدن این دختر در هاله‌ای از ابهام است.

پیوند قلب در خانه ممکن نیست

این در حالی است که رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، به دنبال انتشار اظهاراتی از "لیدا کاوه" درباره علت دزدیده شدنش برای پیوند قلبش به فردی دیگر، گفت: «انجام کار حساسی، چون پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.»

دکتر مهدی شادنوش، ادامه داد: «انجام پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. ما به عنوان وزارت بهداشت و به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توان‌مان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود همه زیرساخت‌هایمان، با مشکلات بسیار متعددی در این حوزه مواجهیم. حال چگونه ممکن است در یک خانه، عملی به این پیچیدگی صورت گیرد.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۷:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۸
ممکن است. اگر جواب آزمایش درست در می آمد ، شاید یک کاری می کردن مرگ مغزی بشه، می فرستادنش بیمارستان و بعد عمل قلب را انجام می دادن.یا از کشور خارجش می کردن و اونجا اینکار رو می کردند.شاید مثل چین بیمارستانهای زیر زمینی مجهز دارن قاچاقچیان اعضا.بعید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
بسه دیگه چقد اینو جلوی چشم میارین
Netherlands
علی
۱۴:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۸
قلب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
من نفهمیدم موضوع پیوند اونم قلب را از کجا فهمیدند که هدف آدم ربایان بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۲ تير ۱۳۹۸
اگه برای این خانم یکی تماس نمیگرفت پلیس چکار میکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۸
قاچاق اعضای بدن همیشه جز پر سود ترییییین بیزینس ها بوده و هست و خواهد بود!!!! ای آفریدگار به داد ما برس.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۸
از این زاویه به قضیه نگاه کنیم، ما دزدامون پیوند قبلم بلندن :))))
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۸
پیوند قبل یا بعد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
اين همه سال داعش در سوريه قاچاق اعضا انجام ميداد مردم سوريه را ميكشت و از راه فروش اعضا به ثروت هنگفت رسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
وقتی می گویند دختر تنها بیرون نرود زود خونه برود حجاب داشته باشد جلوی نامحرمان عشوه گری نکند برای همین روزهاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
بله بله حق باشماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
آدم ربایی دو تا مرد چه ربطی به این چیزهایی که تو میگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
آخ گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۰۸:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۸
الان یعنی اگه واقعا قصدشون پیوند قلب بود نگاه میکردن طرف باحجابه یا متینه بعد میدزدیدن ، یه حرفی بزنی عاقلانه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
درود بر شما. به خانم با حجاب هیچکس جرات جسارت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
ورزشکار معروف؟
این بابا این چند روزه معروف شده اونم به خاطر حاشیه های گم شدن و پیدا شدنش نه ورزشکار بودنش!
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۲۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
به خاطر گم شدن مشهور شده دیگه
India
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۸
آقای دکتر خودتان میگویید از استانی به استان دیگر مشکل است
بعد در یک اتاق مشکل است؟؟!!!........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
یعنی خیلی هماهنگی ها لازم هست تا پیوندی انجام بگیرد . مثل پیوند قلب چند روزپیش که فیلم وخبرش هم از صدا وسیما پخش شد قلب یه نوجوان مرگ مغزی رو درحایکه در چیزی شبیه یک ساک یا جعبه گذاشته بودند وفقط یک نفر اونو حمل میکرد وسایر ماموران اورژانس وبیمارستان مبدا ومقصد حتی راهرهای بیمارستان رو هم خلوت میکردند تا حامل قلب بدون وقفه حرکت کند وبعد با هواپیماسپس
با بالگرداز یک استان به استان تهران آورده شد واین همه عوامل برای انتقال قلب با هم همکاری کردند ودرنهایت بیمارستان مقصد هم ازقبل شرایط ویژ ها ی برای تحویل گرفتن وپیوند آماده کرده بودند مثل خلوت کردن حیاط بیمارستان برای فرود آمدن هلی کوپتر وراهروها برای تکنسین ومامور حامل قلب . این عملیات 17 دقیقه طول کشید .بنابراین مسوولین وزارت بهداشت درست گفته اند انجام پیوند فلب کارآسانی نیست که یه نفر رو بدزدند بهد ببرند داخل یه اتاق قلبشو درآرن وبه یکی دیگه پیوند بزنند .ضمن اینکه پیوند فلبی که به آن اشاره شد گیرنده ازقبل دربیمارستان بستری بوده ویا زیر نظر پزشکان تمام آزمایشات و کارهای قبل از پیوند صورت گرفته بود وفقط منتظر این بوده اند که اگر بیمار مرگ مغزی درهرجا پیدا شد وبه بیمارستان رسید آنرا پیوند بزنند پس کار راحتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
اگه واقعا حرفای این خانم برا پیوند قلب درست باشه معلوم میشه هیچ نظارتی نیست و جنایتکارا به خودشون جرات میدن هر کاری دلشون بخواد بکنن
آخرین اخبار