همزمان با سراسر کشور:

بیش از ۱۷ هزار داوطلب یزدی در بزرگترین ماراتن علمی کشور رقابت می‌کنند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: امسال ۱۷ هزار و ۹۸۸ داوطلب در استان یزد در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محسن میرحسینی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه این هفته بزرگترین ماراتن علمی کشور برگزار خواهد شد، گفت:  امسال ۱۷ هزار و ۹۸۸ داوطلب در استان یزد در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد که ۵۹ درصد از داوطلبان امسال را بانوان و ۴۹ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در آزمون سراسری امسال داوطلبان نظام آموزشی ۳-۳-۶ نیز شرکت می‌کنند که ۵۶ درصد داوطلبان کنکور استان را تشکیل می‌دهند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد ادامه داد: تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

میرحسینی با اشاره به اینکه کنکور سراسری روز‌های پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، گفت: صبح روز پنجشنبه، داوطلبان رشته‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و عصر این روز، داوطلبان رشته هنر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: همچنین صبح روز جمعه آزمون رشته تجربی و عصر این روز آزمون زبان خارجه برگزار خواهد شد.

میرحسینی افزود: با توجه به اینکه ساعت شروع آزمون‌های صبح ۷:۳۰ و آزمون عصر نیز ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود داوطلبان باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: داوطلبان باید به همراه خود کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی عکس دار داشته باشند و از به همراه داشتن کتاب، جزوه و وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه و ساعت هوشمند خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

۱۷ هزار و ۹۸۸ داوطلب در استان یزد در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.