قانون حمایت از آمران و ناهیان در محیط عمومی ادارات نصب می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از نصب و انتشار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در محیط عمومی ادارات و نهادها خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ابلاغ سراسری این ستاد، تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور را موظف به اجرای ماده ۸ و ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر کرد.

قانون حمایت از آمران و ناهیان در محیط عمومی ادارات نصب می‌شود

بر اساس این گزارش در ماده ۸ قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی آمده است: مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، موسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و تمام دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این گزارش می‌افزاید: در ماده ۹ این قانون به صراحت بر حق قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید شده و آمده است: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌ شود. در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییرمحل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
افراط گري شروع شد
پس صندوق شكايات و انتقادات و حراست و بازرسي و بقيه رو برا چي گذاشتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
نصبش کافی نیست باید عمل کرد. باید خود رییس اداره و مدیرانش اعتقاد داشته باشد و گرنه کاغذی بیش نیست.
United Arab Emirates
عمار سید علی
۱۸:۰۱ ۱۲ تير ۱۳۹۸
اتفاق مبارک وپسندیده ای است ممنون ازشون