مقام نخست آمریکا در تولید زباله در جهان

آمریکا در میان کشورهای توسعه یافته، بیشترین سرانه تولید زباله های خانگی را در جهان به خود اختصاص داده است.

مقام نخست آمریکا در تولید زباله در جهانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه و بنابر گزارش موسسه تحقیقاتی وریسک میپل کرافت، آمریکا در میان کشورهای توسعه یافته، بیشترین سرانه تولید زباله های خانگی را در جهان به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش اين موسسه، آمریکا بیشترین سرانه تولید زباله های خانگی را در جهان به خود اختصاص داده است. این در حالی است که این کشور توانایی تفکیک این زباله ها را برای از بین بردنشان ندارد که این مسئله تهدیدی جدی برای محیط زیست به حساب می آید.

با در نظر گرفتن زباله های تحت مدیریت شهرداری ها مانند غذاهایی که به دور انداخته می شوند، پلاستیک ها و دیگر زباله ها که با آنها می شود بیش از 820 هزار استخر المپیک را پر کرد، سالیانه به طور متوسط 2 میلیارد و 100 میلیون تن زباله خانگی در جهان تولید می شود که فقط 16 درصد از کل آنها بازیافت می شوند.

ساکنان و تجار آمریکایی با اختلاف زیاد از ساکنان و تجار کشورهای ثروتمند، بیشترین زباله های شخصی را تولید می کنند که می توان مقدار آن را به طور متوسط، سالیانه 773 کیلو اعلام کرد که این میزان تولید زباله سه برابر بیشتر از متوسط تولید زباله در جهان و هفت برابر بیشتر از مردم اتیوپی است که کمترین زباله را در جهان تولید می کنند.

در عوض، آمریکا در میان کشورهای توسعه یافته، تنها 35 درصد از زباله های خود را بازیافت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار