برگزاری دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان شرقی

رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی گفت: دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شاکری رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه اجرا می‌شود، گفت: خادمان رضوی نیز از ۱۷ تیرماه در شهر‌های استان آذربایجان شرقی حضور می‌یابند و دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در این استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های دهه کرامت همزمان با ایران در کشور‌های همجوار مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان برگزار می‌شود اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت، از آذربایجان شرقی هم تعدادی از مداحان به کشور‌های مختلف اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه اجرا خواهد شد، گفت: خادمان رضوی نیز از ۱۷ تیرماه در شهر‌های استان آذربایجان شرقی حضور می‌یابند و دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در این استان آغاز می‌شود.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت در سه بخش عمومی، خدمات رسانی و فعالیت در حوزه اشتغال زایی خواهد بود، ابراز داشت: بخش عمومی شامل جشن‌های زیر سایه خورشید، پرچم گردانی، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، سرکشی خادمان به بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که از ۱۳ تا ۲۰ تیر برگزار می‌شود.

شاکری از اعزام زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به زیارت امام رضا (ع) خبر داد و افزود: پرداخت وام بلاعوض جهیزیه به خانواده‌های نیازمند نیز از دیگر برنامه‌های این دهه در آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های آستان قدس در آذربایجان شرقی در زمینه تولید و اشتغال گفت: مهمترین طرح اجرایی، طرح پرورش دام سبک در شهرستان کم برخوردار هوراند است که مردم ۳۷ روستای این شهرستان تاکنون از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای ۱۰۵ نفر از روستاییان هوراند در این زمینه ۸ میلیارد تومان وام با سود ۳.۵ درصد پرداخت شده است.

وی برگزاری نمایشگاه خدمتگزاری رواق رضوی در دهه کرامت در تبریز را یادآور شد و افزود: این نمایشگاه در پارک بزرگ ائل‌گلی تبریز و در ۲۰ غرفه برپا می‌شود.

شاکری افزود: مشاوره حقوقی، برگزاری کنگره شعر رضوی، رونمایی از ۱۴ کتاب شعر رضوی، برگزاری کرسی تلاوت، داستان نویسی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۲ کانون محله‌ای در استان، ادامه داد: ۲۵ کانون موضوعی نیز در دفاتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی فعال هستند که همه علاقمندان می‌توانند به صورت افتخاری در بخش‌های مختلف همکاری و همیاری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش

دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان شرقی برگزار می شود

برچسب ها: شهدا ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار